Животоспасяващите умни системи в автомобилите - задължителни от 2022 г. в ЕС

Животоспасяващите умни системи в автомобилите - задължителни от 2022 г. в ЕС

Мерките за сигурност, като интелигентни устройства за помощ за скоростта и усъвършенствани системи за аварийно спиране, ще трябва да бъдат инсталирани в новите автомобили след май 2022 г. Това решиха европейските депутати днес. Промените бяха приети с 578 гласа „за“, срещу 30 гласа „против“ и 25 гласа „въздържал се“.

Усъвършенстваните системи, които ще трябва да бъдат монтирани във всички нови автомобили, са: интелигентно управление на скоростта, блокиращо устройство при употреба на алкохол, предупреждение за сънливостта и вниманието на водача, усъвършенствано предупреждение за отклонено внимание на водача, система за аварийно спиране, система за детектиране при заден ход и записващо устройство за произшествия („черна кутия“).

Интелигентната система за регулиране на скоростта (ISA) може да допринесе за намаляването с 20% на смъртните случаи по пътищата в ЕС. „ISA ще предостави обратна връзка за водача при превишаване на скоростта, въз основа на наблюдение на карти и пътни знаци. Ние няма да наложим устройство за ограничаване на скоростта, а интелигентна система, която ще информира шофьорите, че надвишават ограниченията на скоростта. Това ще направи пътищата по-безопасни“, отбеляза докладчикът Роза Тун (ЕНП, Полша)

За пътните автомобили и леките превозни средства също ще бъде задължително да имат система за аварийно спиране (каквато вече съществува за камионите и автобусите), както и аварийна система за поддържане на лентата на движение.

Повечето от тези технологии и системи се очаква да станат задължителни от май 2022 г. за новите модели, и от май 2024 г. за съществуващите модели.

По-сигурни камиони и автобуси за колоездачи и пешеходци

Камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и конструирани така, че уязвимите участници в пътното движение, като колоездачи и пешеходци, да бъдат по-видими за шофьора (т.нар. пряка видимост). Тези автомобили ще трябва да бъдат екипирани с усъвършенствани технологии за „значително намаляване на мъртвите зони на видимост пред и отстрани на шофьора“, гласи текстът.

Технологии за пряка видимост трябва да се прилагат към новите модели от ноември 2025 г. и за съществуващите модели след 2028 г.

Подобрени краш тестове и предни стъкла

Новите правила също подобряват пасивните защитни мерки, като напр. краш тестове (отпред и отстрани), както и на предните стъкла за намаляване на тежките наранявания за пешеходци и колоездачи. Оценяването на показателите на гумите също ще бъде подобрено за тестване на гумите при износено състояние.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия