Икономии за милиарди или как изкуственият интелект работи за банките

Икономии за милиарди или как изкуственият интелект работи за банките

Дискусиите, статиите и докладите за възможностите на изкуствения интелект в индустрията за финансови услуги продължават да се разгарят, докато технологията нашумява все повече и повече и то поради съвсем основателна причина: общите потенциални икономии от разходи на банките заради приложения с изкуствен интелект се оценяват на 447 милиарда долара до 2023 г., съобщава Business Insider Intelligence.

Повечето банки (80%) са добре запознати с потенциалните ползи и всъщност много от тях планират да внедрят решения чрез технологията: 75% от анкетираните банки с активи над 100 милиарда долара посочват, че в момента изпълняват стратегии за внедряване на изкуствен интелект, в сравнение с 46% при банки с активи под 100 милиарда долара, според доклад на лабораторията на UBS. Някои случаи на използване на ИИ вече придобиха известност в банковите операции, като най-зрелите са чатботите в офисите и борбата с измамите при плащания.

Банките могат да използват технологията и за преобразуване на клиентското преживяване като предложат денонощен контакт с клиенти например. ИИ в банковите приложения не се ограничава само до банкови услуги на дребно. Инвестиционното банкиране и всички други финансови услуги по този въпрос също биха могли да се възползват от изкуственият интелект.

Трите основни канала, по които банките могат да използват изкуствен интелект, за да спестят разходи, са разговорно банкиране (чатботове и денонощни услуги), борба с измамите и при подписване на договори.

ИИ приложенията за разговорно банкиране и предотвратяване на измамите предлагат най-голяма възможност за икономия на разходи в банките.

Банките вече използват ИИ, за да се улеснят в идентифицирането на клиентите, имитират служители на живо чрез чатботи и гласови асистенти, да задълбочават връзките с клиентите и да предоставят персонализирана информация и препоръки.

ИИ също се прилага от банките в рамките на функциите на среден офис за откриване и предотвратяване на измами с плащания и за подобряване на процесите за контрол на прането на пари и регулаторните проверки на клиентите.

Печелившите стратегии, използвани от банки, които преминават през трансформация с изкуствен интелект, разкриват как най-добре да се използват възможностите в сектора. Тези стратегии подчертават необходимостта от цялостна стратегия за използването му, която се разпростира върху бизнес направленията на банките, използваемите данни, партньорствата с външни организации и квалифицирани служители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени