1 милион евро за пет иновации, които могат да преобразят модната индустрия

1 милион евро за пет иновации, които могат да преобразят модната индустрия

Дрехи, направени от цитрусови остатъци; микроби, които смилат отпадъчен полиестер; онлайн платформа за търговия с излишни и неизползвани платове – това са само част от петте идеи, които си разделиха първия милион евро от инициативата Global Change Award на  H&M Foundation през 2015 година, която насърчава иновативното мислене в полза на преобразяването на модната индустрия. Предизвикателството е замислено така, че да стимулира иновации, които могат да ускорят прехода от линейна към кръгова модна индустрия, с цел защита на планетата и условията за живот на нея. 

От днес 2016 г. H&M Foundation отново дава старт на конкурса Global Change Award.

Първото издание на Global Change Award миналата година получи повече от 2700 кандидатури за участие от 112 различни страни. Разпределението на наградата от 1 милион евро между победителите бе определено от публиката чрез онлайн вот на www.globalchangeaward.com.

„След като станахме свидетели на толкова много впечатляващи идеи за иновации от целия свят, с потенциала да преобразят модната индустрия, нямахме търпение да стартираме следващото издание на Global Change Award. За мен е истинска чест да приветствам няколко нови члена в експертното жури, като Елън МакАртър, която освен, че през 2005 остави следа в историята на мореплаването, притежава обширни знания за прехода към кръгова икономика,” споделя Карл-Йохан Першон, член на управителния съвет на H&M Foundation и изпълнителен директор на H&M.

Преминаването към кръгова модна индустрия не е свързано единствено с рециклирането. За да насърчат по-широкообхватни идеи, наградите за 2016 са разделени в три категории, отворени за апликации:

  • Кръгови бизнес модели – включващи идеи за повторно използване, поправяне, споделяне, дигитализиране и удължаване живота на продукти;
  • Кръгови материали – търсещи идеи за нови влакна, техники за рециклиране, заместители на кожи и т.н;
  • Кръгови процеси – целящи да намерят нови начини за справяне с употребата на химикали, боядисване, 3D принтиране и производства, диктувани единствено от търсенето.

Сред членовете на експертното жури на Global Change Award 2016 са още Амбър Валета, Елис Рубинщайн, Ребека Ърли, Франка Созани, Дейвид Робъртс (нов), Люис Пъркинс (нов), Викрам Уидж (нов) и Йохан Кийленстиена (нов).

Освен паричната награда, победителите ще получат и едногодишен достъп до специален Генератор за иновации, организиран от H&M Foundation в сътрудничество с Accenture и KTH Royal Institute of Technology в Стокхолм. Той е специално проектиран, за да спомогне развитието на идеите и да максимализира ефекта им върху индустрията.

С насърчаването на зелени и истински новаторски идеи, Global Change Award се впуска в едно от най-големите изпитания на модната индустрия днес – създаването на мода за нарастващото население на планетата като в същото време индустрията работи за подобряване на въздействието й върху природата и околната среда. H&M Foundation стартира това предизвикателство, за да ускори процеса за цялата индустрия, но нито фондацията, нито компанията H&M получават печалба или притежават интелектуална собственост върху която и да е от иновациите. Целта е да се повлияе на модната индустрия в общ план, обясняват инициаторите.

От днес платформата на конкурса отново е отворена за кандидатури, а цялата инициатива ще протече в следните етапи:

2016.09.01 – 2016.10.31               Кандидатстване на www.globalchangeaward.com               

2016.11.01 – 2017.03.27               Селекция на идеите от страна на журито    

2017.03.27 – 2017.04.02               Публичен онлайн вот

2017.04.05                                         Церемония по награждаване, Стокхолм, Швеция

2017.04.06 – 2018.04.06               Едногодишен акселератор за идеи

Информация за Global Change Award, кандидатстване за участие и още актуална информация можете да намерите на www.globalchangeaward.com.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ