Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|По-добър сън за по-добър живот
- Господин Димитров, защо се насочихте към индустрията с матраците?
- Първоначалната ни идея с екипа въобще не беше свързана с матраци. Започнахме с идеята да помогнем на хората да се наспиват по-добре и така да се чувстват много по-добре през деня. От личен опит знам как, без значение колко добре се храня и колко добре тренирам, ако не се наспивам, всичко ми куца – уморен съм през деня, в лошо настроение съм, не съм продуктивен и губя мотивация. Накратко – кофти сън, кофти живот. Това се превърна и в мисията ни като компания – да подобрим съня на хората. Чисто случайно се сблъскахме с едно проучване, направено в Европейския съюз, че втората най-често срещана причина за лош сън е неудобен матрак. И тогава си казахме:"Аха! Хайде да го решим тогава този проблем!" и така се заехме да създадем най-удобния матрак, правен някога и след година лутане, труд, стотици часове тестване стигнахме до Amber." Получи се наистина уникален продукт, който взе и световен патент, и най-якото е, че е изцяло произведен в България и ще продължи да бъде така.
- По какъв начин смятате, че ще изпъквате в сектора?
- За да прецениш дали един матрак е за теб трябва да спиш на него поне 2 седмици. Затова ние си казахме – махаме всички дистрибутори и шоуруми. Amber се продава единствено онлайн с директна доставка до клиента. Всеки получава 100 нощи пробен период, в които реално може да спи на своя матрак и по всяко време може да ни се обади и да го върне. Ние поемаме доставката обратно и в същото време му връщаме 100% от платената сума кеш. Без ваучери, без искания за доплащане за друг модел и смяна. Така продаваме Amber на много по-ниска цена, отколкото ако трябваше да бъде в магазините, с най-добрите потребителски условия. С това изпъкваме.
- Защо заложихте на кехлибара във вашия продукт?
- Историята е доста интересна. Наш колега, който е матракчия, имаше проблеми със щитовидната жлеза и традиционната медицина не му помогна особено. Тогава започна да чете и попадна на това, че хората от години ползват кехлибар, за да подпомагат функцията си на щитовидната жлеза. Изведнъж в офиса започнаха да се появяват огърлици с кехлибар, гривни с кехлибар, чай с кехлибар, та петък вечер го докарахме и до водка с кехлибар. Започнахме да проучваме за какво друго се използва и видяхме, че е извествен с антибактериалните си и болкоуспокояващи средства, и тогава ни дойде идеята да го вкараме в матрак, защото прекарваме най-много от най-спокойното си време на него, с целта матракът ни да се грижи за нас, докато спим. Видяхме, че биохимичната структура на кехлибара позволява да го „слеем“ с нашата мемори пяна и след доста проби и грешки успяхме. Трябва да се каже, че Amber и кехлибарът в него не са панацея, не са лекарство, но със сигурност водят до много по-хубав сън, който ще подобри общото ни здраве.
- Къде и как се произвежда Амбър?
- Amber се произвежда изцяло в България – от високотехнологичните съставни части като пяната и мулти покет пружините до циповете и плата на опаковката. Пяната ни с кехлибар притежава световен патент и може да се произвежда на едно-единствено място в света – с. Батишница, гр. Русе. Използвали сме познания на хора в индустрията от над 25 години. Тествахме много вариации, различни видове материали, с различно усещане. Давахме на наши приятели да тестват, докато стигнем до Amber – един продукт без аналог на световния пазар. Най-горд съм с това, че продуктът е български, измислен е от българи, а в същото време е на световно ниво.
- По отношение на иновациите досега какви инвестиции на пари, време и усилия сте направили?
- Първите резултати са налице. Имаме продажби, отзивите за матрака ни са изключително позитивни, както и това, че сме коректни и стоим с името си зад всяка една продажба. На този етап дори лично аз доставям матраци, защото искам да се запозная с хората, които са избрали Amber, да чуя историята им и да им благодаря лично, че са избрали нас пред конкуренти с над 25 годишна история. Най-голяма финансова инвестиция се направи за създаване на бранда и това да бъде на световно ниво. Ние продаваме уникален по вида си продукт за немалко пари и трябва да сме професионални и да вдъхваме доверие на хората. Вярвам, че сме се справили наистина на световно ниво, и в това начинание трябва да благодаря на всичките ни партньори и приятели, които ни помогнаха да го създадем. Времето и усилията са като всеки нов стартиращ бизнес, който прави нещо съвсем различно. Просто са много, понякога ти се иска да оставиш всичко и да се откажеш, но най-зареждащо е да видя, че хората се наспиват по-добре, харесват Amber и като цяло се чувстват по-щастливи.
- Колко често трябва да сменяме матрака си и кой е съветът, който давате когато избираме нов?
- Имаме фундаментален проблем (включително и аз имах такъв) с представата ни за матрак. Матракът трябва да се разглежда като инвестиция, която ни носи активи, а не нещо, от което трябва да се спести. След стресът, според потребителите в ЕС, неудобният матрак е втората най-често срещана причина за недоспиване. Аз от опит мога да кажа, че колкото и чайове за успокоение, магнезий, цинк и билки да изпия, ако спя на кофти матрак – не се наспивам. Матракът има изключително значение спрямо нашия сън – лош матрак, лош сън, хубав матрак, хубав сън. Всеки от нас знае какво става, когато сме спали кофти или сме недоспали, и когато сме се наспали добре. Например, Amber се сменя на 10 години, защото толкова е гаранцията. Това са 36 50 дни, в които гарантираме, че Amber няма да се развали. Да кажем, че струва 1000лв. 1000/3650 или грубо 30 стотинки на ден на семейство, за да си сигурен, че ще се наспиваш супер. А супер наспиването те прави по-щастлив, по-продуктивен, по-креативен, в далеч по-добро настроение.
Автор: Венцислав Савов, снимки личен архив
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.