Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple остава най-скъпата марка в света
За поредна година Apple отново е начело в класацията на Interbrand Corp, подреждаща най-скъпите марки в света.
Рейтингът е съставен въз основа на окончателните финансови и икономически данни за 2015 години. Данните знаково бяха оповестени в деня, в който се навършват 5 години от смъртта на Стив Джобс, който почина на 5 октомври, 2011 от рак на панкреаса.
За година – от предходния рейтинг, до актуалния списък, стойността на Apple е нараснала с 5% до 179,1 млрд. долара.
Чистата печалба на компанията отново достигна 53 милиарда долара през финансовата година, приключила в края на септември 2015 година, при оборот от 234 милиарда долара. Пазарната капитализация на групата е над 600 млрд. долара
Показателите са двойно по-високи в сравнение с последната година управление на Стив Джобс, посочват анализатори.
На втора позиция е Alphabet, компанията майка на интернет гиганта Google с поскъпване от 11% , до 133,3 млрд. долара.
Тройката на лидерите допълва Coca-Cola, при която се отбелязва спад от 7%, до 73,1 млрд. долара. За отбелязване, е че за четвърта година поред в Топ 3 са едни и същи марки, като от време навреме само сменят позициите си.
В първата десетка на рейтинга са още:
4. Microsoft със стойност на бранда 72,8 млрд. долара, при ръст от 8%
5. Toyota (+9%, 53, 5млрд. долара)
6. IBM ( - 19%, 52,5 млрд. долара)
7. Samsung ( +14%, 51,8 млрд. долара)
8. Amazon (+ 33%, 50,3 млрд. долара)
9. Mercedes (+ 18%, 43, 5 млрд. долара)
10. General Electric (+ 2%, 43,1 млрд. долара)
Най-бързо растящата марка в новата класация е Facebook, с ръст от 48%, до 32,6 млрд. – на 15 място.
Съвкупната стойност на 100-те водещи световни марки се е увеличила за година с 4,7% до 1,796 трлн. долар. При пресмятането на стойността на марките се отчитат финансовите резултати на компаниите, влиянието им на решенията на потребителите за покупка и способността за осигуряване на доходи.
Подробно с рейтинга можете да се запознаете тук.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.