Apple се върна на върха. Компанията изпревари Microsoft и Amazon

Apple се върна на върха. Компанията изпревари Microsoft и Amazon

Американският технологичен гигант Apple отново стана компанията с най-голяма пазарна капитализация в САЩ и в света, изпреварвайки Microsoft  и Amazon, предаде Ройтерс.

Пазарната капитализация на Apple нарасна днес с 0,03 на сто до 821,5 милиарда долара. Втора е Microsoft  (-1,11 на сто) с 813,4 милиарда долара, а трета е Amazon (-1,12 на сто) с 805,7 милиарда долара.

Цената на акциите на Apple поскъпнаха с 13% след публикуването на тримесечните резултати  на 29 януари.

След като достигна рекордните 1,1 трлн. долара през миналия октомври, пазарната капитализация на Apple спадна значително, а през декември беше изпреварена от Microsoft и Amazon.

Стойността на Apple удари дъно от 675 млрд. доларa на 3 януари, след като компанията предупреди за по-слаби продажби.

В изненадващо разкритие, производителят на iPhone заяви, че очаква приходи от около 84 млрд. долара, при предвидени между 89 и 93 млрд. долара за трите празнични месеца.Като основна причина за лошите резултати, компанията посочи евтините батерии за мобилните устройства и слабия пазар в Китай, допълнително повлиян от нарастващото напрежение в търговията със САЩ. Реалните приходи на компанията през периода октомври-декември са със 7,6% по-малко от очакваното. На годишна база приходите са се свили с 5%, което е най-лошият тримесечен резултат за последните две години. Разочароващите резултати обезцениха акциите на Apple с 8%, което намали пазарната капитализация на компанията с 55 млрд. долара.

Сред факторите за ниските продажби се отчита и политиката за замяна на батерии, която Apple предприе миналата година. От фирмата намалиха цената на извънгаранционната подмяна на батерии на iPhone от 79 на 29  долара за всеки, който има iPhone 6 или по-нова версия. Причината бе, че компанията бе уловена в умишлено използване на по-стари батерии, за понижаване цената на продуктите, съобщава Business Insider.

Освен това и много от продуктите на Apple бяха рекламирани със значителни отстъпки, което предполагаше, че продажбите са бавни.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ