„Димитър Маджаров“ - 30-годишна история на успеха

„Димитър Маджаров“ - 30-годишна история на успеха

Истински продукти с автентичен вкус, като от едно време – това е заложено в сърцето на марката „Димитър Маджаров“. Вече три десетилетия тя е символ на гарантирано качество, а портфолиото ѝ включва над 160 млечни и месни продукти. А първият бизнес принцип, от първия ден на фирмата, стартирала дейност преди 30 години гласи: „Нося цялата отговорност и стоя зад нея!“

Началото

Историята на компанията, създадена от Юлия и Димитър Маджарови, започва през далечната 1991 г. като фирма за търговия с хранителни продукти. Двамата инженер-технолози бързо се ориентират и през 1994 г. откриват първия цех за производство на колбаси. Пет години след това започват да правят и млечни продукти в мандра, взета под наем. Днес марката „Димитър Маджаров“ предлага над 160 млечни и месни продукти и храни с традиционно специфичен характер, сертифицирани в Европейската общност и по БДС стандарт. Компанията притежава две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет до 30 тона месо дневно. В началото за „Димитър Маджаров“ работят 5 човека. Тридесет години по-късно – над 320. В семейния модел на управление се включва и дъщерята Станислава Маджарова, която ръководи маркетинга, връзките с търговските вериги и износа. Синът Филип е финансист и има собствен бизнес в друга сфера, но и той помага на семейното предприятие чрез консултации.

Инвестициите

„Димитър Маджаров“ инвестира в различни линии, технологии за опаковане, построяване и оборудване на нов завод за месопрератока, разширяване на капацитет, модернизация на собствена овцеферма и др. Последната инвестиция е от 1 000 000 лева – в производство на прясно мляко „Димитър Маджаров“. Години отнема на компанията да проучи потребителските вкусове и да организира процеса. Резултатът е три вида прясно мляко от 100% българска суровина: с масленост от 3.6%, 2.00% и 4.5%. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи или кондензирани млека и консерванти. Планират се инвестиции в нова сграда с цех за сирене, в нови разфасовки и опаковки на млечните продукти, както и комбинирани слайсове.

[[{"fid":"385739","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":537,"width":805,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Нововъведенията

Фирмата непрекъснато експериментира с нови продукти през своята 30-годишна история. Такъв един ескперитемент е въвеждането на луканка с по-голям диаметър – Ф70, която „зрее“ и се суши 60 дни. Истинско предизвикателство е и пускането на пазара на натуралната селекция колбаси (серията „Качествен живот“), в която популярните консерванти за заменени с жива жива закваска – Lactobacillus plantarum GLP (пробиотичен лактобацил). Маджарови са и първите в бранша, които предлагат бели саламурени сирена и кашкавал от 4 вида мляко – краве, овче, козе и биволско. Новост за пазара е и серията функционални млечни продукти със здравни ползи, My BiFiPro. „Водеща ценност за нас е качеството. Налагаме го в цялата си гама от продукти. Използваме само българска суровина. Произвеждаме полезни за здравето храни и правим различни нововъведения. Стремим се да предлагаме продукти, които първо ние бихме харесали – като вкус, качество, визия”, обяснява Маджаров.

[[{"fid":"385740","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":450,"width":300,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Водещите продукти

„Работим по отраслови норми, технология и български държавен стандарт, валидни от 90-те години на XX век“, разказва Юлия Маджарова. „Продуктите ни трябва да са истински, а вкусът като от едно време.“ Месните деликатеси като луканка „Маджаров“, луканка „Панагюрска“, кайсерован врат „Тракия“, филе „Монтана“, сух салам „Бургас“ и филе „Елена“ са сред най-предпочитаните от потребителите. От млечните продукти на фирмата най-много се търсят кравето сирене „Маджаров“, кашкавалът по БДС стандарт, пушеният кашкавал и киселото мляко. По данните на Euro Senso Lab киселите млека Димитър Маджаров с 3.6% и 4.5% масленост са на първо място по предпочитание, с най-високи оценки за мирис, вкус, цялостно впечатление и специфични характиристики като повърхност, гъстота, масленост. Във всички тях се използва само проверена българска суровина и закваска с Lactobacillus bulgaricus.

Семеен модел на управление и бизнес принципи

Във фирмата първият бизнес принцип е „Нося цялата отговорност и стоя зад нея“. Вторият е да не се пристъпват високите критерии за качество на храната. „Произвеждаме продукти за нас, за децата ни, за техните деца и за всички останали хора. Не бихме си позволили да направим компромис с това. Още от хранително-вкусовия институт с Юлия имаме изградени много строги етични възгледи, които спазваме и днес на всяка цена“, коментира Маджаров. Третият бизнес принцип е: „Аз съм това, което правя“. Служителите виждат взаимоотношенията в семейство Маджарови, отношението им към работата и към храната. Така изграждат и доверие. То е не само към персонала и партньорите, а се проектира и в марката „Димитър Маджаров“. „От нашето семейство за вашето семейство“ е не просто рекламен девиз на фирмата, а концепция, която се следва неотлъчно от всички.

Пазарите

Първият износ на „Димитър Маджаров“ е на сирене за Австралия и Нова Зеландия. Днес компанията присъства в почти цяла Европа и в държави като Ливан, Израел и др. Всяка година износът бележи ръст, основно при млечните продукти. „През последните 3 години отчитаме ръст в търсенето на бели саламурени сирена не само от краве, но и от овче, и козе мляко“, разказва Станислава Маджарова, която отговаря за новите пазари.

Стабилността на компанията носи спокойствие на служителите

Работещите в „Димитър Маджаров-2“ най-много ценят спокойствието, което фирмата им дава и човешкото отношение. „Кабинетът ми винаги е широко отворен. Хората знаят, че ще се опитаме да помогнем на всеки“, пояснява Димитър Маджаров. Стартиралата преди 30 години фирма с двама служители днес е сред десетте най-големи месни и млечни производители у нас. А родената в Пловдив марка присъства в хранителни вериги от Лондон до Австралия.

Наследството

[[{"fid":"385741","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":452,"width":301,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да довършат започнатото, като предложат безкомпромисното качество на създадените традиционни продукти с автентичен български вкус на нови пазари. „Има все по-голям недостиг на кадри. Днешното поколение не  мечтае да работи в производство“, споделя Димитър Маджаров. Но е убеден, че децата и внуците ще се справят с всички предизвикателства също толкова успешно, колкото двамата със съпругата му, постигайки своята голяма мечта: на трапезата на всяко българско семейство у нас или в чужбина да има любим продукт от тази марка. От семейство Маджарови за нашите семейства!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп
Modernity Yellow Party - за жълтото като символ на свободата
Времето: Посрещаме юли с високи температури, но на места и с валежи
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги