Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Добрите посланици на устойчиви каузи
Децата са тези, които задават ритъма в едно семейство, неговите теми и избори. В много от проектите ни родителите се включват именно заради децата, споделя Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ на „Kaufland България“
- Г-жо Димитрова, какво научихте за съвременните деца, докато организирате за тях спортни и образователни кампании?
- Децата са любопитни, будни и ангажирани. Но не научихме това от инициативите ни. Знаем, че са такива, и затова целенасочено говорим с тях. Темите за околната среда, за различни обществени и социални проблеми са многопластови. Трудно е да бъдат обяснени с едно изречение или в една картинка. Необходим е задълбочен разговор и е важно да го започнем колкото се може по-рано. Вярвам, че децата могат да са най-добрите посланици на каузите в полза на природата и хората в нашата страна, и затова все повече сме фокусирани върху проекти, които заговарят децата и младите хора и ги ангажират с действия. Именно такова е мотото на нашата политика за корпоративна социална отговорност – „Действията носят промяната“.
- Според Европейската асоциация за изследване на затлъстяването България е сред държавите, в които има най-много деца с наднормено тегло. Чипс и газирани напитки срещу плодове и зеленчуци е битка, която много рядко се печели от плодовете и зеленчуците. Как може да се обърне тенденцията?
- Свежите супергерои на Kaufland сложиха тази тема буквално на масата на всеки българин. За кратко се превърнаха в любимци на децата и в помощници на родителите да направят здравословната храна атрактивна за малките. Битката не е лесна. От огромно значение е личният пример. Първо вътре в семейството, но аз лично силно вярвам и в примера, който компаниите дават, за да променят средата. Свежите супергерои са добър пример. Тази година беше третото издание на кампанията. В рамките щ организирахме Първенството на Свежите супергерои в партньорство с Националната мрежа за децата – серия от детски футболни турнири, които преминаха при огромен интерес в София, Пловдив и Бургас. Целта беше да популяризираме спорта и отново да акцентираме върху здравословното хранене, тъй като победителите в турнирите печелят купата на първенството, но и 100 кг плодове и зеленчуци.
- Могат ли децата да убедят родителите си да променят начина си на хранене и отношението си към околната среда?
- Децата определят ритъма на едно семейство, неговите теми и избори. Наблюдавам как в много от проектите ни родителите се включват именно заради децата. При нашите доброволчески акции по залесяване или почистване колеги често идват, за да доведат децата си. Софийският фестивал на науката, на който бяхме основен партньор, също беше посетен от много родители. Бяха дошли да доведат децата си, но и те чуха нашия разказ за вредата от пластмасата, за стратегията REset Plastic на групата Schwarz за намаляване на пластмасата, която прилагаме в България, видяха нашата интерактивна инсталация. Дали са променили отношението си, не знам, но първата стъпка към възможна промяна е направена. Вярвам, че сме накарали да се замислят и онези родители, които са купили образователната книга „Къде отива боклукът?“. Миналата година подкрепихме издателство „Ракета“, така че тя да се появи и на български. Чрез забавни илюстрации и полезни съвети книжката учи децата как да допринасят за една по-чиста планета, но според мен тя е не по-малко интересна и за родителите. Така че имаме много на какво да учим децата си, но често те знаят повече или са повод да научим още.
- Кой е най-ефективният начин да привлечем вниманието на децата? Как приемат темата за опазване на природата например, която е важен акцент във вашите кампании?
- В Kaufland работим активно по теми като енергийна ефективност и т.нар. зелена логистика например. За последните 15 години инвестициите ни в енергийна ефективност са 44 млн. лева. Скоро инвестирахме 4,8 млн. лева за иновативни метални сгъваеми палети в нашата логистика. Освен че са ергономични и улесняват работата на колегите ни в магазините и в склада ни, чрез тях пестим 250 т фолио годишно и намаляваме транспортните курсове, а с това и въглеродните емисии. По тези теми още не говорим с децата. Но знаем, че ако днес успеем да привлечем вниманието им към това, че с LED осветлението пестим от сметката за ток и намаляваме замърсяването на въздуха, утре можем да имаме възрастни, които изискват и ценят подобни политики. Опитваме се да търсим партньорства, които ни позволяват да прилагаме този подход. Затова се радвам, че Kaufland е основен съмишленик на програмата за младежки иновации на „WWF България“ Panda Labs. В нея решения на световни предизвикателства търсят именно млади иноватори между 15 и 25 години. Те работят заедно с учени и хора от бизнеса по темите „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“ и „Бъдещето на мобилността“ и съм сигурна, че скоро устойчивото решение на някои от тези деца ще е част от всекидневието ни.
- Волно или неволно, но децата са едни от най-големите консуматори на пластмасови продукти и играчки. Има ли шанс това да се промени и как кампании като #ЗеленодействайСМузейко спомагат за тази цел?
- #ЗеленодействайСМузейко е новаторски проект с кауза – интерактивна изложба от модули със зелени послания в магазини на Kaufland в София и дигитална платформа с предизвикателства green.muzeiko.bg. За първи път у нас детският научен център влезе в магазин и съм горда, че това е именно Kaufland. Но не по-малко се радвам, че участваме в един процес на промяна в начина на общуване между музеите и техните посетители. „Музейко“ зае активна страна и дойде при нас, за да разкаже колко ценна е водата, как се рециклира, защо LED осветлението е важно, какво се прави от стари предмети, както и за пътя на играчките, които споменахте. Както ние, така и децата, трябва да сме информирани, за да действаме отговорно. С дъщеря ми скоро разгледахме модула „Водата у дома“ в един от нашите магазини и тя сама започна да внимава колко дълго стои под душа. Така че се надявам посланията на #ЗеленодействайСМузейко не само да провокират колкото се може повече деца да се замислят, но и да ги подтикнат към действия за промяна към добро.
Венцислав Савов, Петър Хераков. Текстът е от бр. 07/2021 на сп. "Мениджър"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.