Доверието определя успеха

Доверието определя успеха

Вярвам, че в ритейла важат три универсални правила, които аз наричам принципи: доверие, честност, хора, казва Ялчин Джем, търговски директор на „Kaufland България“.* Веригата развива модела one stop shopping както чрез разнообразен асортимент в различните стокови групи, така и чрез обектите в следкасова зона на хипермаркетите.

- За две десетилетия в сектора кой е законът, който сте извлекли по отношение на модерната търговия?

- Секторът за модерна търговия е динамичен и силно конкурентен. Ще ви подведа, ако кажа, че това е лесен сектор, напротив, той е комплексен и изпълнен с ежедневни предизвикателства. Но вярвам, че в ритейла важат три универсални правила, които аз наричам принципи, и това са: доверие. Честност. Хора.

- Как се печели доверието?

- Доверието има много аспекти. От една страна, говорим за доверие между нас и партньорите, с които работим – производители, доставчици, институции. От друга страна, е доверието на клиентите, избрали да поверят на нас седмичния си пазар. Не на последно място е доверието на целия ни екип, който вярва в Kaufland като работодател и разчита на нас. Доверието е нещо, с което не можем да си позволим да направим компромис, защото то определя успеха ни. Но то идва тогава, когато има честност и тя е реципрочна – даваме я и я получаваме от нашите партньори. Kaufland е лидер в сектора за модерна търговия и цифрите са неоспоримо доказателство за това. Но зад всички тези данни и числа стои екип от над 6400 служители, който прави възможен успеха ни. В този смисъл хората винаги ще бъдат най-важни за нас.

- 20 хил. артикула в най-големите обекти на Kaufland много или малко са?

- Има една поговорка, която се е превърнала в девиз на Kaufland на международно ниво: „Който престане да става по-добър, престава да бъде добър“. В Kaufland предлагаме голям асортимент във всяка продуктова група, но и непрекъснато се стремим да подобряваме балансирания микс от продукти, за да отговорим в най-голяма степен и с най-подходящите предложения на изискванията на българските потребители. През последните няколко години развиваме активно нашите собствени марки продукти, а голяма част от тях вече са утвърдени на българския пазар и предпочитани от клиентите ни. Това е посока, в която ще вървим и през следващите години.

- Какво не се търси достатъчно във веригата, но вие държите непременно да предлагате като продукция?

- Нашата основна цел е клиентите ни да могат да намерят при нас продуктите и услугите, от които имат нужда в своето ежедневие. Стремим се да създадем за потребителите всички необходими предпоставки за лесно и бързо пазаруване. Бизнес моделът ни е така нареченият one stop shopping, който развиваме както чрез разнообразен асортимент в различните стокови групи, така и чрез обектите в следкасова зона на нашите хипермаркети, където наши партньори предлагат банкови услуги, разплащане на битови сметки, закупуване на лекарства и много други. Всеки клиент е важен за нас, независимо дали той ще ни посети два пъти в годината, за да си купи екзотични плодове например. Наш приоритет е да удовлетворим в най-голяма степен потребителското търсене.

- С какво ценовата ви политика в България се различава спрямо останалите държави, в които оперирате?

- Ценовата политика навсякъде зависи от особеностите на пазара, стандарта на живот и редица други фактори в съответната държава. Характерна особеност за българския пазар е, че потребителят е силно ценово ориентиран и се интересува от промоционални артикули. Тази тенденция присъства трайно в потребителското поведение, но тя отдавна не е единствена. Анализите ни показват, че наред с атрактивната цена клиентите ни търсят и качество. В Kaufland отговаряме на това търсене с разнообразие от продукти с международни сертификации за качество, които предлагаме на достъпни за българския потребител цени. Акцент в продуктовото ни портфолио са българските продукти, които успяваме да предлагаме благодарение на дългогодишните ни успешни партньорства с местните производители.

***

Kaufland е пазарен лидер в сектора за модерна търговия в България и има годишен оборот, надхвърлящ 1,7 млрд. лв. (за 2020 г. по предварителни данни). Компанията присъства на българския пазар от 2006 г. и има 60 хипермаркета в 34 града в страната. Достига до 80% от домакинствата в България (общо 2,42 млн. по данни на GfK), което е най-широкото пазарно присъствие след това на независимите малки магазини, обединени под термина „традиционна търговия“. Месечно компанията регистрира близо 6 млн. касови транзакции във всички свои обекти в страната. За своите 15 години на българския пазар Kaufland е инвестирал над 1,6 млрд. в изграждане на свои обекти, близо 110 млн. лв. в модернизация на обекти и енергийноефективно оборудване и 18 млн. в дарения, включително за изградена инфраструктура. Търговската верига е един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6400 души и топ работодател, сертифициран от международния независим институт Top Employers Institute. Компанията развива и дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност под мотото „Действията носят промяната“.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 06 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер