Доверието определя успеха

Доверието определя успеха

Вярвам, че в ритейла важат три универсални правила, които аз наричам принципи: доверие, честност, хора, казва Ялчин Джем, търговски директор на „Kaufland България“.* Веригата развива модела one stop shopping както чрез разнообразен асортимент в различните стокови групи, така и чрез обектите в следкасова зона на хипермаркетите.

- За две десетилетия в сектора кой е законът, който сте извлекли по отношение на модерната търговия?

- Секторът за модерна търговия е динамичен и силно конкурентен. Ще ви подведа, ако кажа, че това е лесен сектор, напротив, той е комплексен и изпълнен с ежедневни предизвикателства. Но вярвам, че в ритейла важат три универсални правила, които аз наричам принципи, и това са: доверие. Честност. Хора.

- Как се печели доверието?

- Доверието има много аспекти. От една страна, говорим за доверие между нас и партньорите, с които работим – производители, доставчици, институции. От друга страна, е доверието на клиентите, избрали да поверят на нас седмичния си пазар. Не на последно място е доверието на целия ни екип, който вярва в Kaufland като работодател и разчита на нас. Доверието е нещо, с което не можем да си позволим да направим компромис, защото то определя успеха ни. Но то идва тогава, когато има честност и тя е реципрочна – даваме я и я получаваме от нашите партньори. Kaufland е лидер в сектора за модерна търговия и цифрите са неоспоримо доказателство за това. Но зад всички тези данни и числа стои екип от над 6400 служители, който прави възможен успеха ни. В този смисъл хората винаги ще бъдат най-важни за нас.

- 20 хил. артикула в най-големите обекти на Kaufland много или малко са?

- Има една поговорка, която се е превърнала в девиз на Kaufland на международно ниво: „Който престане да става по-добър, престава да бъде добър“. В Kaufland предлагаме голям асортимент във всяка продуктова група, но и непрекъснато се стремим да подобряваме балансирания микс от продукти, за да отговорим в най-голяма степен и с най-подходящите предложения на изискванията на българските потребители. През последните няколко години развиваме активно нашите собствени марки продукти, а голяма част от тях вече са утвърдени на българския пазар и предпочитани от клиентите ни. Това е посока, в която ще вървим и през следващите години.

- Какво не се търси достатъчно във веригата, но вие държите непременно да предлагате като продукция?

- Нашата основна цел е клиентите ни да могат да намерят при нас продуктите и услугите, от които имат нужда в своето ежедневие. Стремим се да създадем за потребителите всички необходими предпоставки за лесно и бързо пазаруване. Бизнес моделът ни е така нареченият one stop shopping, който развиваме както чрез разнообразен асортимент в различните стокови групи, така и чрез обектите в следкасова зона на нашите хипермаркети, където наши партньори предлагат банкови услуги, разплащане на битови сметки, закупуване на лекарства и много други. Всеки клиент е важен за нас, независимо дали той ще ни посети два пъти в годината, за да си купи екзотични плодове например. Наш приоритет е да удовлетворим в най-голяма степен потребителското търсене.

- С какво ценовата ви политика в България се различава спрямо останалите държави, в които оперирате?

- Ценовата политика навсякъде зависи от особеностите на пазара, стандарта на живот и редица други фактори в съответната държава. Характерна особеност за българския пазар е, че потребителят е силно ценово ориентиран и се интересува от промоционални артикули. Тази тенденция присъства трайно в потребителското поведение, но тя отдавна не е единствена. Анализите ни показват, че наред с атрактивната цена клиентите ни търсят и качество. В Kaufland отговаряме на това търсене с разнообразие от продукти с международни сертификации за качество, които предлагаме на достъпни за българския потребител цени. Акцент в продуктовото ни портфолио са българските продукти, които успяваме да предлагаме благодарение на дългогодишните ни успешни партньорства с местните производители.

***

Kaufland е пазарен лидер в сектора за модерна търговия в България и има годишен оборот, надхвърлящ 1,7 млрд. лв. (за 2020 г. по предварителни данни). Компанията присъства на българския пазар от 2006 г. и има 60 хипермаркета в 34 града в страната. Достига до 80% от домакинствата в България (общо 2,42 млн. по данни на GfK), което е най-широкото пазарно присъствие след това на независимите малки магазини, обединени под термина „традиционна търговия“. Месечно компанията регистрира близо 6 млн. касови транзакции във всички свои обекти в страната. За своите 15 години на българския пазар Kaufland е инвестирал над 1,6 млрд. в изграждане на свои обекти, близо 110 млн. лв. в модернизация на обекти и енергийноефективно оборудване и 18 млн. в дарения, включително за изградена инфраструктура. Търговската верига е един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6400 души и топ работодател, сертифициран от международния независим институт Top Employers Institute. Компанията развива и дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност под мотото „Действията носят промяната“.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 06 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ