Липсата на чипове започва да се отразява и на рекламния пазар

Липсата на чипове започва да се отразява и на рекламния пазар

Недостигът на микрочипове се превърна в първия проблем в секторите, тясно свързани с технологиите. До такава степен, че от Apple вече предупреждават, че тази Коледа ще има проблеми с традиционния оживен шопинг на техни продукти. Без съмнение, най-засегнатият сектор е автомобилният. Производството на автомобили спадна с повече от 30% през септември поради липсата на чипове и от Anfac (Испанската асоциация на автомобилните производители) предвиждат, че тази ситуация няма да се промени до края на 2022 г. Проблемите при покупката на автомобил са видимата част от тази ситуация, но монетата има много повече страни и вече косвено засяга и рекламата, предава eleconomista.es.

Въпреки факта, че пазарът на аудиовизуална реклама между януари и септември възлизаше на 1,9 млрд. евро, 20% повече в сравнение със същия период на 2020 г., си заслужава да се подчертае слабото представяне на автомобилния сектор през септември, породено от липсата на чипове на пазарите, което оказа влияние и върху рекламните инвестиции, обясняват от Mediaset. Аудиовизуалната медийна група се надява, че тази ситуация ще се обърне, след като бъдат разрешени затрудненията в производството, макар от автомобилния сектор посочват, че това няма да се случи в краткосрочен план.

Източници в рекламния сектор,  посочват, че през последните седмици рекламата от автомобилната индустрия в медиите е намаляла с до 40%. Засега това е единственият сектор, който е трайно засегнат, но ако ситуацията не се подобри до Коледа, негативният ефект ще се разпростре и в други сфери. Продажбата на телевизори, например, е сезонна и обичайно, в месеците преди Коледа, тя е обвързана с инвестирането на по-сериозни рекламни бюджети в медийни кампании. Тази година обаче очакванията са, че по това време ще започне да се забелязва влиянието на недостига и в продажбата на черна електроника.

От Испанската асоциация на рекламодателите са установили, че през октомври в автомобилния сектор има спад в броя на импресиите във всички медии. Това без съмнение е резултат от липсата на доставки, които се произвеждат в глобален мащаб и оказват влияние върху рекламния пазар, обясняват оттам пред изданиието.

За испанската медийна група Atresmedia автомобилният сектор трайно присъства с 10% дял в телевизионния рекламен пазар. От компанията обаче отчитат, че през последните девет месеца рекламните бюджети от автомобилната индустрия са се свили с 6%.

 Мediaset пък отчита спад на приходите от реклама на автомобили с почти 4% през първите девет месеца на годината.

"Беше въпрос на време рекламната индустрия да почувства въздействието. Ако има по-малко продукти, налични за продажба, маркетолозите ще имат по-ниски приходи и вероятно по-ниски бюджети поне в краткосрочен план. Така че не е изненадващо, че испанският телевизионен пазар през третото тримесечие беше засегнат от слабостта на автомобилния сектор", посочват от Berenberg. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Киев: Русия е струпала 110 000 войници близо до стратегически важен украински град
Путин е готов да съкрати военните разходи на Русия на фона на опасенията от рецесия
В Будапеща ще се състои ежегодният гей парад въпреки официалната забрана
Финансовият министър иска криминализиране на подпомагането на деца за участие в онлайн залагания
Тръмп прекрати търговските преговори на САЩ с Канада, помрачавайки надеждите за нови споразумения
Джеф Безос се ожени за Лорън Санчес на пищна церемония във Венеция
Футболната звезда Килиан Мбапе подаде жалба в прокуратурата за морален тормоз в ПСЖ
Променят движението в центъра на София до 8 юли заради протести срещу еврото