Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Над 300 компании изтеглиха бизнеса си от Русия
Училището по мениджмънт в Йейл следи ежедневно изтеглянето на мултинационални компании от Русия. Списъкът се актуализира непрекъснато от Джефри Зоненфелд - професор по мениджмънт и старши асоцииран декан по изследване на лидерството, и неговия екип.
„Доброволното изтегляне на 200 големи компании от Южна Африка през 80-те години на миналия век в знак на протест срещу апартейда, в комбинация със санкциите на Конгреса на САЩ, засили успешно външната политика на САЩ по това време”, са аргументите на Зоненфелд, които откриваме в статията му за Fortune. Пак там той посочва, че цената на изоставянето на големи инвестиции и загубата на бизнес, която фирмите плащат, е огромен репутационен стимул за решението им. "Компаниите, които не успяват да се оттеглят, са изправени пред вълна от обществено негодувание в САЩ, много по-голямо от това, с което се сблъскват по отношение на изменението на климата, правата на глас, безопасността на оръжията, имиграционната реформа или сигурността на границите. Ново проучване на Morning Consult разкрива, че над 75% от американците искат корпорациите да прекратят бизнес връзките си с Русия след нахлуването в Украйна”, пише в статията си Зоненфелд.
300 компании обявиха изтеглянето си от Русия в знак на протест на войната в Украйна. Въпреки това, някои западни компании продължават да работят в Русия без колебание; ние идентифицираме няколко десетки компании с особено значителна експозиция към руските пазари. В дните, откакто първоначално публикувахме нашия списък, много от „останалите“ компании отговориха на обществената реакция и решиха да се оттеглят и ние непрекъснато преразглеждаме нашия списък, за да отразим тези решения, докато са взети, обяснява екипът от Йейл.
Сред компаниите, които запазват присъствието си на руския пазар, са имена като Estee Lauder, Coty , Hilton и Hyatt. Според Зоненфелд това се дължи на „различията в общественото разбиране за ситуацията в Русия спрямо Запада. Общото руско гражданство е на тъмно, особено по-възрастното население, което разчита в голяма степен на цензурирани традиционни медии. Средният руски потребител е (засега) по-податлив на пропагандата на Путин, която обвинява Запада – и е по-вероятно да накаже компаниите за потребителски стоки”.
Актуалният списък на компаниите, които са прекратили дейността си в Русия, както и тези, които остават към 9 март, може да видите тук.
Той се следи от The New York Times, The Wall Street Journal, The Financial Times, The Washington Post, Axios, CBS, CNBC, CNN, MSNBC, Fortune, Huffington Post, Meduza, NPR, BBC и Investment Executive.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.