Ръст на продажбите отчита Нестле за първото тримесечие на 2017

Ръст на продажбите отчита Нестле за първото тримесечие на 2017

Ръст на продажбите отчита Нестле за първото тримесечие на 2017

Ръст на продажбите на годишна база с 0.4% или отчетени 21.0 милиарда шв. франка и потвърждаване на годишната прогноза за 2017, отчита Нестле. Компанията обяви финансовите си резултати за първото тримесечие на годината. 

Нестле докладва още:

  • Стабилен органичен ръст от 2.3%, при 1.3% реален вътрешен ръст и 1.0% разлика в ценовите нива.
  • Спад на продажби следствие на негативното влияние на разликите във валутните курсове (−0,4%) и нетните продажби (-1,5%).
  • Органичният ръст в размер на 0.8% на развитите пазари и 4.3% на развиващите се пазари.

 „Органичният ръст от 2.3% за това тримесечие е в рамките на нашите годишни прогнози.", коментира главният изпълнителен директор на Нестле Марк Шнайдер.  "Поради високосната година и други сезонни влияния, началото на тази година беше изключително предизвикателно. Бяхме насърчени от ръста в Азия, както и устойчивостта на потребителските разходи в Европа. Потребителското търсене в Америка остана ниско. Нашето ценообразуване се подобри умерено. Потвърждаваме нашата прогноза за 2017 и постигането на добър прогрес при нашите проекти за растеж и ефективност, с цел позициониране на нашата компания при увеличена стойност.“, посочи още той.

По региони отчетените продажби в зона Америка (AMS) се увеличават с 2,6% до 6,4 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст е понижен с 0,4% поради спад в реалния вътрешен ръст от 1,4%. Увеличението на цената от 1,8% идва главно от Латинска Америка, като се наблюдава леко увеличение и в Северна Америка. Нетните продажби намаляват отчетените продажби с 0,8%, а обменният курс отбеляза увеличение с 3,0%.

В зона Европа, Близък Изток и Северна Африка (EMENA) отчетените продажби са намалели с 6,9% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст е стабилен при 1,7%, на базата на еластичен реален вътрешен ръст от 1,7% и непроменена ценовата политика. Нетните продажби са намалили отчетените продажби с 5,9%, главно поради прехвърлянето на сладоледите към съвместното предприятие Froneri. Валутните промени доведоха до намаляване на продажбите с още 2,7%.

Ценообразуването се е подобрило най-вече заради увеличенията на цените на Nescafé в цялата зона. Силен ръст в зоната отбелязва продуктовата линия за домашни любимци Petcare, особено в Русия. Турция и Северна Африка се представят добре, докато Близкият Изток бележи понижение, дължащо се на продължаващата политическа нестабилност и дефлация.

Увеличение на продажбитес 1,0% до 4,0 милиарда швейцарски франка отчита компанията в зона Азия, Океания и Африка (AOA) . Органичният ръст в тази зона е силен при 4.5%, състоящ се от 3.0% реален вътрешен ръст и 1.5% увеличение на цената. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 0,5%, а валутата също има отрицателно въздействие, намалявайки продажбите с 3,0%.

Ръст във всички региони продължава да отбелязва друга водеща продуктова линия на компанията Nestlé Waters, въпреки известни колебания на места. Продажбите на Nestlé Waters в Близкия Изток, Турция и Китай са намалели, за разлика от тези в Югоизточна Азия и Латинска Америка, където са се увеличили съгласно отчети с 1.1% на 1.8 милиарда шв. франка. Органичният ръст е понижен, но остава стабилен при 3.1% с 2.6% реален вътрешен ръст и 0.5% ценообразуване.  Солиден органичен ръст се отбелязва в САЩ и Европат, въпреки че интензивната конкуренция в двата региона е довела до дефлация в ценообразуването.

Увеличение има при отчетените продажби в Nestlé Nutrition - с 0.2% на 2.6 милиарда шв.франка. Органичният ръст е 1.1%, състоящ се от -0.4% реален вътрешен ръст и 1.5% ценообразуване.

Сериозен ръст се наблюдава при т.нар. Други бизнеси на комапнията, където отчетените продажби са се увеличили с 7.6% на 2.3 милиарда шв.франка. Органичният ръст бележи подобрение с 5.8%. Солиден ръст има при Nespresso, като тенденцията нагоре продължава в Северна Америка. Nestlé Health Science поддържа среден едноцифрен ръст, отразявайки добър растеж при Medical Nutrition. Nestlé Skin Health отбеляза силен ръст, благодарение на миналогодишните ниски съпоставими данни, както и лансирането на няколко нови продукта.

В заключение Нестле потвърждава годишната си прогноза за 2017 с очаквания за ръст от 2.0% до 4.0%. Компанията планира и да увеличи значително разходите за преструктуриране през тази година, за да стимулира бъдеща доходност. В резултат на това се очаква маржът на оперативната печалба в постоянна валута да бъде стабилен, а основните печалби на акция в постоянна валута и капиталова ефективност - да се увеличат.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ