Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ръст на продажбите отчита Нестле за първото тримесечие на 2017
Ръст на продажбите на годишна база с 0.4% или отчетени 21.0 милиарда шв. франка и потвърждаване на годишната прогноза за 2017, отчита Нестле. Компанията обяви финансовите си резултати за първото тримесечие на годината.
Нестле докладва още:
- Стабилен органичен ръст от 2.3%, при 1.3% реален вътрешен ръст и 1.0% разлика в ценовите нива.
- Спад на продажби следствие на негативното влияние на разликите във валутните курсове (−0,4%) и нетните продажби (-1,5%).
- Органичният ръст в размер на 0.8% на развитите пазари и 4.3% на развиващите се пазари.
„Органичният ръст от 2.3% за това тримесечие е в рамките на нашите годишни прогнози.", коментира главният изпълнителен директор на Нестле Марк Шнайдер. "Поради високосната година и други сезонни влияния, началото на тази година беше изключително предизвикателно. Бяхме насърчени от ръста в Азия, както и устойчивостта на потребителските разходи в Европа. Потребителското търсене в Америка остана ниско. Нашето ценообразуване се подобри умерено. Потвърждаваме нашата прогноза за 2017 и постигането на добър прогрес при нашите проекти за растеж и ефективност, с цел позициониране на нашата компания при увеличена стойност.“, посочи още той.
По региони отчетените продажби в зона Америка (AMS) се увеличават с 2,6% до 6,4 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст е понижен с 0,4% поради спад в реалния вътрешен ръст от 1,4%. Увеличението на цената от 1,8% идва главно от Латинска Америка, като се наблюдава леко увеличение и в Северна Америка. Нетните продажби намаляват отчетените продажби с 0,8%, а обменният курс отбеляза увеличение с 3,0%.
В зона Европа, Близък Изток и Северна Африка (EMENA) отчетените продажби са намалели с 6,9% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст е стабилен при 1,7%, на базата на еластичен реален вътрешен ръст от 1,7% и непроменена ценовата политика. Нетните продажби са намалили отчетените продажби с 5,9%, главно поради прехвърлянето на сладоледите към съвместното предприятие Froneri. Валутните промени доведоха до намаляване на продажбите с още 2,7%.
Ценообразуването се е подобрило най-вече заради увеличенията на цените на Nescafé в цялата зона. Силен ръст в зоната отбелязва продуктовата линия за домашни любимци Petcare, особено в Русия. Турция и Северна Африка се представят добре, докато Близкият Изток бележи понижение, дължащо се на продължаващата политическа нестабилност и дефлация.
Увеличение на продажбитес 1,0% до 4,0 милиарда швейцарски франка отчита компанията в зона Азия, Океания и Африка (AOA) . Органичният ръст в тази зона е силен при 4.5%, състоящ се от 3.0% реален вътрешен ръст и 1.5% увеличение на цената. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 0,5%, а валутата също има отрицателно въздействие, намалявайки продажбите с 3,0%.
Ръст във всички региони продължава да отбелязва друга водеща продуктова линия на компанията Nestlé Waters, въпреки известни колебания на места. Продажбите на Nestlé Waters в Близкия Изток, Турция и Китай са намалели, за разлика от тези в Югоизточна Азия и Латинска Америка, където са се увеличили съгласно отчети с 1.1% на 1.8 милиарда шв. франка. Органичният ръст е понижен, но остава стабилен при 3.1% с 2.6% реален вътрешен ръст и 0.5% ценообразуване. Солиден органичен ръст се отбелязва в САЩ и Европат, въпреки че интензивната конкуренция в двата региона е довела до дефлация в ценообразуването.
Увеличение има при отчетените продажби в Nestlé Nutrition - с 0.2% на 2.6 милиарда шв.франка. Органичният ръст е 1.1%, състоящ се от -0.4% реален вътрешен ръст и 1.5% ценообразуване.
Сериозен ръст се наблюдава при т.нар. Други бизнеси на комапнията, където отчетените продажби са се увеличили с 7.6% на 2.3 милиарда шв.франка. Органичният ръст бележи подобрение с 5.8%. Солиден ръст има при Nespresso, като тенденцията нагоре продължава в Северна Америка. Nestlé Health Science поддържа среден едноцифрен ръст, отразявайки добър растеж при Medical Nutrition. Nestlé Skin Health отбеляза силен ръст, благодарение на миналогодишните ниски съпоставими данни, както и лансирането на няколко нови продукта.
В заключение Нестле потвърждава годишната си прогноза за 2017 с очаквания за ръст от 2.0% до 4.0%. Компанията планира и да увеличи значително разходите за преструктуриране през тази година, за да стимулира бъдеща доходност. В резултат на това се очаква маржът на оперативната печалба в постоянна валута да бъде стабилен, а основните печалби на акция в постоянна валута и капиталова ефективност - да се увеличат.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.