Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|4-те стратегии на милениалите при покупка на жилище
Покупката на жилище определено е едно от предизвикателствата, с които се сблъсква всяко поколение, но с годините се променят нагласите на хората към перфектния дом. В сравнение с предишните поколения, милениалите са склонни по-дълго да живеят под наем и да купуват собствено жилище на доста по-късен етап от живота си.
Оказва се, че милениалите използват доста креативни стратегии, когато целта е да се изнесат от къщата на мама и тате и да заживеят самостоятелно. Преследвайки личната си свобода, те често са склонни да наемат малки жилища или да договарят по-малки авансови плащания. Разбира се, ако трябва да напуснат града, често получават помощ от своите родители. Самостоятелното жилище, обаче, все още е един от приоритетите на младото поколение, сочат данните на сайта за недвижими имоти Clever.
Като основна причина при покупката на собствено жилище, милениалите изтъкват факта, че искат да имат семейство (около 34%) или просто желаят да разполагат с повече място за себе си (32%), сочат данни от проучване на Clever, проведено сред 1000 американци, които планират да закупят жилище през 2020 г. Ето какво показва анализът им, публикуван в Millennial Homebuyer Report.
1. Те предпочитат по-малките домове
Когато милениалите започнаха да купуват жилища, се появи нов модел в търсенето и предлагането: те се интересуват от по-малки домове и често определят 520 квадратни метра като достатъчно място за нормален живот. За сравнение, техните родители са фокусирали вниманието си към по-просторни имоти с квадратура от около 580 кв. метра. Освен това те се интересуват повече от качеството на строителството, местоположението, близостта до детски градини и училища, наличие на паркове и градски транспорт в близост.
2. Разполагат с по-малко пари за аванс
За поколение, което вече изостава финансово заради студентските заеми, увеличените разходи за живот и сравнителния застой в заплатите, спестяването на пари за авансово плащане на 20% от стойността на дома изглежда непостижимо.
Например, в Лос Анджелис, където средната стойност на един имот е около 717 000 долара, само 20% авансово плащане би достигнало 143 400 долара, изчислява Zilllow.
По данните на Clever, 70% от милениалите планират да спестят по-малко от 20% от аванса за къщата, докато за 53 на сто от хората заделените средства ще бъдат даже по-малко от 15%. Освен това, по-малко от 20 на сто от милениалите се съгласяват да поемат частна ипотечна застраховка, която обикновено струва между 5% и 1.5% от стойността на жилището.
3. Семейството им помага при покупката на жилище
27% от милениалите, които ще си купуват жилище през 2020 г., очакват да получат заем, наследство или подарък от семейството, който да им помогне да направят авансовото плащане.
Оказва се, че значителен брой младите хора получават помощ от родителите си. Около 37% получават финансови средства от роднините всеки месец, а повече от половината (59 на сто) получават пари няколко пъти годишно. Мнозина от тях харчат получените средства за основните си нужди като плащането на сметки за телефон, газ, ток, наем или хранителни стоки.
4. Предпочитат крайните квартали пред живот в центъра на града
За миланиалите домовете в централната градска част, където живеят и работят, се оказват прекалено скъпи. Освен това, техните изисквания трудно биха се покрили с функциите, които предлагат жилищата в центъра на града. Около 51% от миланиалите смятат, че да имат гараж на тяхно разположение е от изключителна важност. Над 40 на сто смятат за предимство наличието на голяма кухня с трапезария.
Според данни на CityLab градските домове се оценяват на 25% повече на квадратен фут от крайградските домове, което ги поставя дори по-далеч от обсега на младите купувачи. Ето защо те често се преместват в покрайнините на града или в райони извън заможните предградия.
Източник: Business Insider
Редактор: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.