Всяка пета катастрофа у нас предизвикана от шофьори с под 2 години опит

Всяка пета катастрофа у нас предизвикана от шофьори с под 2 години опит

Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори, които имат опит под две години, предаде БТА. Това означава, че нещо куца в обучението. Над 96% от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, твърдят от бранша.

Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България заяви пред БТА, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са много по-малко от тези в България. 31 часа са недостатъчни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.

До днес загиналите у нас са 272 от началото на годината.

Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той. От АПИ искаме карта с местата, на които има май-много произшествия, за да може точно там да минат част от часовете.

Владимир Андонов от Пътна полиция пък заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след вземането на книжката, водачите продължават практически да се учат.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Времето: Предупреждения от първа, втора и трета степен за обилни валежи в 23 области
Великобритания се отказа да съди заподозрени за китайски шпиони в името на добрите отношения с Пекин
Какво всъщност е AI - заплаха, технологична революция, пазарен балон или просто бизнес?