bTV ще инвестира повече в дигитално съдържание догодина

bTV ще инвестира повече в дигитално съдържание догодина

bTV залага на качествено развлечение, безпристрастни новини и ексклузивно онлайн съдържание през 2019, споделя главният изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала коментира плановете на медиата пред авторитетното международно онлайн издание CEETV.net, което проследява телевизионния бизнес в Централна и Източна Европа

- Г-н Скала, този месец отбелязвате две години начело на bTV Media Group. Кои бяха основните предизвикателства за компанията в този период и каква е стратегията ви за 2019-а?

- Основният ни приоритет беше да подобрим финансовите резултати на компанията. За тази цел вложихме значителни усилия в повишаването на гледаемостта, в развитието на мулти-платформеното си присъствие и в подобряването на резултатите от продажби. Успяхме, защото приоритетно се фокусирахме върху качественото съдържание. Направихме и сериозни стъпки в посока синергия между всички канали на bTV Media Group, така че продукциите ни да се позиционират еднакво успешно в телевизионна, онлайн и радио среда. В стратегията за 2019 г. ще продължим да разчитаме на разнообразно съдържание с високо качество и доверие, със засилен фокус върху дигиталните ни предложения.

- 2018-а е почти към края си. Беше ли добра година за bTV Media Group по отношение на финансовите и зрителските резултати?

- Да, много сме доволни от цялостното представяне на bTV Media Group до момента, със силни програмни схеми през пролетта и есента и значително подобрени финансови резултати през първите девет месеца. Сега разполагаме с допълнителни ресурси, за да инвестираме повече в локално съдържание с високо качество за всички платформи, което, както споменах, е нашият приоритет за 2019 г.

- Какви са очакванията Ви за българския рекламен пазар за догодина? Очаквате ли ръст и какъв е делът от ТВ пазара на реклама, който целите през 2019-а?

- Очакваме пазарът през 2019 г. да нарасне, стимулиран от здравословната макроикономическа среда и влиянието й върху търсенето. В същото време ще изследваме и допълнителния потенциал на пазара, който идентифицирахме. Интензитетът на рекламата е все още твърде слаб в сравнение с развитите пазари (повече от двойно по-малка). Телевизията е най-достъпната медия в България и е високоефективна и силна като канал – с най-голяма възвращаемост на инвестициите и с неоспорими резултати в утвърждаването на печеливши, устойчиви брандове. bTV Media Group ще продължи да осигурява на рекламодателите най-въздействащата комуникационна среда, с първокласен обхват.

- През лятото обявихте пускането на ново модерно студио за вашите новини и актуални предавания. Кажете ни повече за този проект, който се описва като най-мащабният технологичен проект за bTV въобще.

- Това е изцяло ново, интегрирано студио за нашите новини и делнични актуални програми, в което използваме ултрамодерни решения, непознати досега на местния пазар. Проектът е вдъхновен от опита на водещи международни телевизионни канали, като работим със световно признати студио дизайнери. Заради мащаба и сложността на начинанието преминаваме през няколко подготвителни етапа, преди зрителите да видят новото студио в първите месеци на 2019 г. Целта на тези усилия е да направим най-предпочитаното новинарско съдържание още по-достъпно и разбираемо за широката публика.

- Каква ще бъде стратегията на bTV за съдържание през пролетния сезон на 2019-а? Кои шоупрограми ще се завърнат и какво ново ще предложите?

- Развиваме продукциите, които през последните две години донесоха успех на телевизионните ни сезони. По отношение на развлекателното съдържание работим по следващите, обогатени издания на рейтинговите лидери от тази пролет - „Гласът на България“, MasterChef България, „Бригада Нов дом“, „Смени жената“ и българския сериал „Столичани в повече“. Колкото до новините и актуалните предавания, те ще останат гръбнакът на програмата ни. Страната се готви за европейски избори и зрителите могат да разчитат, че ще получат от нас най-професионалното и безпристрастно отразяване и анализ на актуалните събития в България и Европа.

- Тази година вашият основен конкурент Nova Broadcasting Group, обяви, че ще бъде придобита от нов играч на българския медиен пазар - PPF Group. Сделката не мина тъй като КЗК блокира придобиването. Как сделката, ако бъде одобрена, ще промени местния медиен пазар през 2019?

- Следим събитията на пазара, но ще се въздържа от коментар.

-  По-рано тази година обществената БНТ обяви, че България няма да участва в певческия конкурс „Евровизия“ 2019 заради липса на средства. В миналото bTV и БНТ взаимодействаха и организираха заедно „Детската Евровизия“. Обмисляте ли да работите с БНТ отново, така че България да може да се включи в конкурса в Израел догодина?

- Конкурсът „Евровизия“ е грандиозен телевизионен продукт, който харесваме. Следващото му издание обаче съвпада с нашето водещо предаване в същия жанр „Гласът на България“ – то вече е в продукция, както следва да бъде проект от такъв мащаб. „Евровизия“ е извън плановете ни за 2019-а.

- Каква е дигиталната ви стратегия за 2019? Ще предложите ли повече съдържание, произведено за онлайн платформите ви?

- Вече работим по заснемането на повече ексклузивно съдържание за дигиталните канали на „Гласът на България“ и MasterChef България. Новинарският ни екип работи по онлайн видео поредица „Новините отвътре“, в която водещите и репортерите на bTV споделят ноухау за професията си и за това как да разграничаваме качествената, професионална журналистика от фалшивите новини. Предстои да пуснем и други оригинални онлайн продукции. Наскоро обновихме AVOD и SVOD платформите си bTV Plus и VOYO, така че следващата година очаквам програмните предложения на bTV Media Group да се представят още по-добре там.

-  Как се представя Voyo спрямо Netflix на българския пазар, можете ли да споделите данни за гледаемостта?

- Има концептуални разлики между двете платформи, които предполагат и различни потребителски навици в България. В световен мащаб Netflix печели абонати с богатата си библиотека и най-вече с оригиналните си продукции, но не се предлага на местния език или с локално съдържание в България. VOYO е предпочитана най-вече от многобройните зрители на bTV, които следят любимото си съдържание преди ТВ излъчването, а след това - в удобно за тях време.

-  Ще стартира ли bTV Media Group нови нишови канали през 2019?

- Усилията ни са насочени предимно към обогатяване и подобряване на съдържанието в телевизионните и дигиталните ни канали, но винаги следим отблизо промените в очакванията на аудиторията, както и пазарните възможности, за да разширим портфолиото си.

Източник: CEETV.net

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ