ЕС ще увеличи разходите за частни самолети на високопоставените служители

ЕС ще увеличи разходите за частни самолети на високопоставените служители

Институциите на Европейския съюз скоро ще могат да харчат милиони повече за полети с частни самолети за своите високопоставени служители, отбелязват в европейската редакция на изданието Politico. 

Въпреки че Блокът обещава да намали емисиите на вредни частици, за да изпълни своите климатични цели, Брюксел увеличи сумата, която очаква да похарчи за полети за длъжностни лица, до 13,5 милиона евро. Това става ясно от документ в базата данни за търговете на Общността. Новият четиригодишен договор, който ще обхваща полети за Европейската комисия, Парламента, Съвета и Службата за външна дейност, заменя съществуващата петгодишна договореност, която определя 10,71 милиона евро като максимална стойност, която може да се изразходва за частни самолети в периода между 2016 и 2021 г., пише изданието, цитирано от Агенция "Фокус". 

Говорител на Комисията заяви, че новият договор, който обхваща приблизително 1606 летателни часа, почти половината от които ще бъдат използвани за пътувания на средни разстояния между 6500 и 10 000 километра, отразява потенциалното увеличаване на търсенето, главно поради пандемията. „Налице са по-малко търговски полети и следователно това увеличение на максималния таван е предназначено да осигури наличието на решение, ако подобни проблеми продължат с времето. Стойността на договора съответства на оценка на нуждите и не означава непременно, че цялата сума ще бъде изразходвана“. 

Новият договор съвпада с пускането на пакета на Комисията за климата Fit for 55 през юли, който има за цел да насочи Блока към намаляване на емисиите на парникови газове с 55 % до 2030 г. - по пътя към постигане на неутралност на климата до 2050 г. Транспортният сектор ще трябва да поеме голяма част от тежестта, тъй като до 2050 г. ЕС се стреми да намали емисиите с 90% в сравнение с нивата от 1990 г. 

Досега председателят на Комисията Урсула фон дер Лайен е извършила шест полета с частни самолети през 2020 г. и осем през 2021 г. Нейният предшественик, Жан-Клод Юнкер, е използвал 14 такива полета през 2019 г. и е изправен пред критика за това, че е ползвал самолети за къси разстояния – като например до Страсбург. Комисията каза, че чартърните пътувания са само за „изключителни обстоятелства“, например от съображения за сигурност или ако не е наличен търговски полет. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ