Новият IT сектор в проекция
Международният сухопътен транспорт на стоки е един от най-динамично развиващите се сектори в България (средно годишен ръст от 8% за последните 3 години) и заедно с IT сектора успява да изравни заплащането на своите служители с това на колегите им в Европа. Но това не е единственият сходен белег на очертаващия се модел на развитие, който смело можем да започнем да наричаме "Новият IT сектор в проекция".
За разлика от повечето индустрии у нас, в транспортната преобладава български инвестиционен капитал. Инвестициите на компаниите в инфраструктура и технологии са средно 500 милиона евро годишно, а инвестициите в периода 2019-2023 г. се очаква да достигнат близо 2 милиарда евро.
Транспортният бизнес прави и периодични инвестиции в “Зелени технологии” за намаляване на вредните емисии и устойчиви политики към околната среда. По данни на KPMG средната възраст на българските камиони, опериращи по международни линии на европейския пазар е малко под 3 г.
През 2019 сектор Международен транспорт достигна размер от 2,86 милиарда евро, което е близо 6% от БВП. Заетите хора в бранша са над 42 000 души. Българските транспортни компании придобиват все по-голям дял на европейския пазар, заемайки основна роля в логистичните вериги, захранващи най-големите икономики на континента. Не бива да забравяме, че България има история в международния транспорт на дълги разстояния още от 60-те години на миналия век и конкретно инвестициите в нови технологии позволиха на компаниите ни да затвърдят позицията си.
С развитието на бизнеса у нас, освен водачи на тежкотоварни камиони, драстично се увеличава и нуждата от нови, специфично подготвени кадри в административните центрове. Най-търсени у нас са специалисти в международните търговски отдели, които имат възможността да работят в отлична среда с перспективи за високо кариерно развитие не само в България. В следващите 5 години очакваме отварянето на нови 16 000 работни места в нашия сектор - ръст, който традиционно наблюдаваме в IT индустрията у нас, която през последните години е пример за развитие на младото поколение на пазара на труда в България. В днешната COVID действителност това не би трябвало да е изненада за никого, тъй като ръстът в дигиталната търговия не би бил възможен без технологични решения и начини на доставка до крайния клиент.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.