Google си присвоиха правото да ползват снимките и данните на потребители в реклами

Google си присвоиха правото да ползват снимките и данните на потребители в реклами

В петък компанията Google обнови общите си условия. Според новите правила тя получава правото да включва снимките и имената на потребителите в обяви от рекламната си мрежа при условие, че въпросните потребители са показали някакво отношение към рекламирания продукт.

Нововъведението се нарича „Споделена подкрепа” (Shared Endorsements) и действа по следния начин: потребителят оценява даден продукт или услуга в рамките на Google. Ако този продукт се рекламира в мрежата на компанията, в обявата ще бъдат показани данните на потребителя – име, снимка и оценката. Тези данни се взимат от профилите в социалната мрежа Google+.

Под „оценка” може да се разбират действия като „харесването” на страница на даден бранд в G+, коментар под пост на рекламодател, „вдигане на палец” в YouTube, оценка чрез звездички в приложенията на Google Play и т.н.

Хората, които ще видят данните ви в рекламата, са определени от настройките ви за поверителност. Това може да бъдат само приятелите или хората от определен списък в социалната мрежа. Рекламната мрежа на Google обхваща над милиард потребители.

Потребителите обаче може да се откажат от участие в „Споделената подкрепа”. Това става, като се махне отметката срещу „Покажи името и профила ми” на тази страница. Непълнолетните лица автоматично не участват в програмата.

Услугата ще започне да действа след месец – на 11. ноември 2013 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ