Техническият опит вече не е достатъчен за професионалистите в ИТ сферата

Техническият опит вече не е достатъчен за професионалистите в ИТ сферата

Кои са най-важните умения, които трябва да имат младите ИТ специалисти? На този въпрос отговаря Карол Маккарти, глобален директор „Човешки ресурси“ в Tek Experts. Карол има дългогодишен опит в сферата на човешките ресурси. Преди да се присъедини към Tek Experts е заемала ръководни позиции в редица международни компании, сред които OpenLink, Infosys, Experian и Covance. Тя е завършила Философия в City University във Великобритания и има диплома за управление на Човешките ресурси в University of West London.

Tek Experts е международна компания доставчик на висококачествени услуги в сферата на бизнеса и IT поддръжката. Тя има офиси в седем държави в целия свят и над 2700 служители.

Когато опитът вече не е най-важният фактор

Бизнесът с информационни технологии беше индустрия изцяло движена от техническите умения на специалистите, поради големите различия в познанията на експертите в сферата и техните клиенти. През последните години, обаче, това се промени“, смята Карол Маккарти. „С бързото развитие на онлайн форумите, клиентите станаха по-запознати с дигиталните технологии, което ги прави все по-изискващи по отношение на услугите, които получават от ИТ експертите.“

Според бизнес анализаторите бизнес средата в България е позитивна и развитието и растежа в сферата на аутсорсинг сектора ще бъдат стабилни. Все повече международни компании ще търсят партньорства със специалисти в BPO сектора (аутсорсинг на бизнес процеси), които да поемат дейностите, извършвани от висококвалифицираните им кадри. „България е притегателна дестинация, известна с това, че предлага много възможности в областта на информационните технологии. Това се обяснява с дългогодишните традиции в образованието в изучаването на чужди езици и технологии, създадени през годините“, продължава Карол. Тази тенденция води до високо търсене на доказани експерти в областта на ИТ. Основното предизвикателство, пред което търсещите нови таланти вече са изправени е да намерят правилните хора за точните позиции.

Кои са точните хора и най-подходящите умения, които компаниите търсят?

В съвременната ИТ индустрия, soft skills (т.нар. меки умения) и отношението към клиента са също толкова важни, колкото и техническите умения“, казва Карол Маккарти и продължава: “Под soft skills ние разбираме комуникативни умения, интуиция по отношение на това какво клиентите търсят, работа в екип и т.н. Затова днес техническите умения вече не са най-важните за младите ИТ специалисти. Нещо повече, ако те разбират нуждите на клиентите си и имат умението да разговарят с тях, младите експерти биха били по-ценени и биха предоставяли много по-добра услуга. Компаниите все повече оценяват факта, че дори и в случаите, в които се налага по-продължително проучване на даден проблем, и не може да се намери решение на момента, разбирането и емпатията ще направят комуникационния процес по-лесен и приятен. Затова ние от Tek Experts търсим хора с правилното ДНК, което отговаря максимално на нашите корпоративни ценности. В България има много специалисти с голям потенциал да се развиват в ИТ сектора. Въпреки това, в повечето случаи ние не наемаме тези с най-голям опит, а тези които имат по-добрата способност да работят с хора, да разбират нуждите им и да проявяват специално отношение към всеки един от тях. Така сме сигурни, че предоставените услуги са на най-високо ниво и клиентите ни са получили съдействие, което е професионално, но и едновременно лично.“

Автор: Стефи Колева

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ