Онова чувство, че нещо не си свършил...

Онова чувство, че нещо не си свършил...

Онова чувство, че нещо не си свършил...

Прибирате ли се вкъщи изморени след дълъг работен ден, а отвътре ви гложди съмнение за несвършена работа?

Това оплакване се чува все по-често напоследък. Творчески професионалисти като рекламисти, маркетолози, пиари, журналисти, дори художници, аниматори, дизайнери и други признават, че вършат много на брой неща в работния ден, но не виждат ефект от работата си.

Глобализацията, иновациите и комуникационните технологии създадоха невероятни възможности, но също така направиха работата много по-сложна, по-изтощителна и по-претоварена откъм срещи, брой имейли и презентации.

Ако чакате някой друг да улесни работният процес, по-добре е да си купите билет за лотарията, посъветваха от Harvard Business Review. Започнете от собственото си поведение!

Колко често ви се случва да отидете на среща, която ви е загубила времето? Колко пъти ви се е случвало да получавате ненужни мейли и презентации, без да показвате на подавателите им, че задръстват пощата ви? Колко пъти сте се мъчили над редица страници с твърде много данни и неясна информация, без да поискате допълнителни разяснения от този, който ги е подготвил? Всички позволяваме тези неща да ни се случат и сами сме си виновни. Тъй като повечето хора избягват конфронтациите, просто оставят събитията, които им пречат да се развиват, да се случват без те да предприемат нищо.

Първата стъпка в опростяването на работния ви ден е да пробиете това мълчание и да кажете ясно и точно от кои неща нямате нужда и какво претоварва графика ви

- Поставете ограничение за броя слайдове в презентациите.

- Настоявайте всяка среща да има дневен ред.

- Изтрийте всички имейли, които не ви интересуват.

Приобщете и другите. По същия начин, както вие се чудите в какво минава работния ви ден и останалите колеги не намират обяснения за причината за похабените усилия без ясни резултати. Така че след като промените собственото си поведение, поговорете с тях за това как самите те усложняват тяхната и вашата работа. Насърчете другите да експериментират заедно с вас и да споделят от опита си какво работи и какво не. Говорете за проблемите, на които не намирате разрешение - понякога добрите идеи идват от неочаквани места.

А защо пък да не създадете група за опростяване на работното ежедневие. Кой знае, един ден може да прерасне в цяло движение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ