Онова чувство, че нещо не си свършил...

Онова чувство, че нещо не си свършил...

Прибирате ли се вкъщи изморени след дълъг работен ден, а отвътре ви гложди съмнение за несвършена работа?

Това оплакване се чува все по-често напоследък. Творчески професионалисти като рекламисти, маркетолози, пиари, журналисти, дори художници, аниматори, дизайнери и други признават, че вършат много на брой неща в работния ден, но не виждат ефект от работата си.

Глобализацията, иновациите и комуникационните технологии създадоха невероятни възможности, но също така направиха работата много по-сложна, по-изтощителна и по-претоварена откъм срещи, брой имейли и презентации.

Ако чакате някой друг да улесни работният процес, по-добре е да си купите билет за лотарията, посъветваха от Harvard Business Review. Започнете от собственото си поведение!

Колко често ви се случва да отидете на среща, която ви е загубила времето? Колко пъти ви се е случвало да получавате ненужни мейли и презентации, без да показвате на подавателите им, че задръстват пощата ви? Колко пъти сте се мъчили над редица страници с твърде много данни и неясна информация, без да поискате допълнителни разяснения от този, който ги е подготвил? Всички позволяваме тези неща да ни се случат и сами сме си виновни. Тъй като повечето хора избягват конфронтациите, просто оставят събитията, които им пречат да се развиват, да се случват без те да предприемат нищо.

Първата стъпка в опростяването на работния ви ден е да пробиете това мълчание и да кажете ясно и точно от кои неща нямате нужда и какво претоварва графика ви

- Поставете ограничение за броя слайдове в презентациите.

- Настоявайте всяка среща да има дневен ред.

- Изтрийте всички имейли, които не ви интересуват.

Приобщете и другите. По същия начин, както вие се чудите в какво минава работния ви ден и останалите колеги не намират обяснения за причината за похабените усилия без ясни резултати. Така че след като промените собственото си поведение, поговорете с тях за това как самите те усложняват тяхната и вашата работа. Насърчете другите да експериментират заедно с вас и да споделят от опита си какво работи и какво не. Говорете за проблемите, на които не намирате разрешение - понякога добрите идеи идват от неочаквани места.

А защо пък да не създадете група за опростяване на работното ежедневие. Кой знае, един ден може да прерасне в цяло движение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Министерството на здравеопазването дава препоръки за безопасно хранене през летните месеци