Романтична история за любов от пръв поглед между театър и бизнес

Романтична история за любов от пръв поглед между театър и бизнес

Любов от пръв поглед между театър и бизнес – това е нещо, което не се случва всеки ден. И както при всяка такава любов, от нея се ражда нещо много хубаво.

Тази романтична история започва някъде през месец май тази година и завършва с хепиенд в началото на септември, когато един от най-емблематичните и посещавани театри у нас, театър „Българска армия“ открива новия сезон с изцяло обновена Голяма сцена.

Защото, какво е една истински романтична история, драги зрители, без своята Голяма сцена?! В случая с театър „Българска армия“ тя е почти старица, гони 70-те. Ветеран е, ранявана е във Втората световна война, когато бомба разрушава почти две-трети от сградата на театъра. Оцелява, оживява и продължава да е в „играта“, въпреки, че от последния й ремонт са изминали 30 години. От толкова много игра обаче – само театралните спектакли за тези 30 години са над 8 хиляди, подът на сцената започва да се предава – старото, изхабено душеме на места е на вълни, скърца – и на репетиции, и, което е по-конфузно, по време на представление, а дълги пирони от разковани дъски стърчат, където не им е мястото. Една от героините в тази романтична история се спъва именно в такъв пирон, когато отива да гледа представлението рекордьор в историята не само на „Българска армия“, но и на модерния български театър – „Секс, наркотици и рокендрол“, който се играе вече 25 години. Рекордът скоро няма да падне, защото спектакълът отново е в афиша и тази есен.

Пиронът явно е бил онзи спусък, за който Чехов казва, че ако „в първо действие на сцената виси пушка, то в последното действие тя трябва да гръмне.“ Следва наистина действие, в абсолютно буквалния смисъл. „Не съм вярващ, но Господ ни изпрати скъпи приятели от голяма, силна и добра компания като Нестле, които гледаха наша постановка и сами предложиха да ни помогнат“, разказва директорът на театъра Мирослав Пашов. „Не сме искали, не сме ги търсили, не сме ги молили, сами решиха: „Ще ремонтираме изцяло пода на сцената!“, добавя той.

За рекордно кратък срок, 2 месеца, колкото трае лятната ваканция на театъра се извършва целия ремонт, който включва обследване и дизайнерско проучване и проектиране, отстраняването на старата настилка и полагане на 250 квадратни метра импрегнирано дюшеме от материал, предназначен специално за театрални сцени и отговарящ на най-модерните стандарти за такова покритие, включително на последните изисквания за устойчивост и противопожарна безопасност. Междувременно, през юни пороен дъжд наводнява и камерната сцена „Максим“ на театъра, но компанията, в лицето на един от най-популярните си брандове NESCAFÉ Dolce Gusto поема и извършва и този ремонт.  

„Имаше моменти, в които не вярвах, че ще успеем да приключим навреме, особено след като беше свалена старата настилка и под нея се оказа сгурия, превърнала се в прах с годините, та трябваше не само да се изгребва този прах, но да се направи след това и основно почистване на салона от вдигналата се пушилка, включващо и пране на тапицериите на седалките“, споделя директорът на театъра сега. Но, „най-лесно е да кажеш „Не може, не става.... Ние избрахме по-трудното – не само да казваме „МОЖЕ”, но и да показваме как.“

Ето така, само преди дни, в навечерието на своя седемдесетгодишен юбилей, любовта от пръв поглед между Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” и NESCAFÉ Dolce Gusto направи възможно откриването на сезона с изцяло реновираната Голяма сцена на театъра. „Направена е толкова добре, че сякаш стъпваме по персийски килим!", радва се Мирослав Пашов. Модерно изработената сцена влияе до такава степен на изпълнението на спектаклите, че едно от премиерните заглавия в афиша за този сезон „Бела фигура“, готвено от година, сега се репетира наново.

NESCAFÉ Dolce Gusto припознава своята идентичност в духовното и това е само началото, заявка за дългосрочни ангажименти в преоткриването и възраждането на класиката във всяко нейно духовно измерение, коментират от компанията. Направихме го и ще продължаваме да го правим, защото само хубавите неща имат шанс да оставят следа, казва Нели Ангелова, Мениджър Комуникации и корпоративни връзки в „Нестле България“.

Драги зрители, настанете се удобно. Спектакълът започва!

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ