Устойчивите лидери - най-мощният лост на следващото десетилетие
Устойчивостта е все по-важна, но не е сред факторите при избор на лидери за техните позиции. Това сочи проучване на консултантската фирма за управление Russell Reynolds Associates (RRA), проведено съвместно с Глобалния договор на Организацията на обединените нации. Резултатите от него бяха представени от Кларк Мърфи, главния изпълнителен директор на RRA, по време на 20-ия световен форум на Глобалния договор на ООН.
До извода експертите са стигнали след анализ на над 4 хил. изисквания за назначение на директори и членове на бордове на компании. Те отбелязват, че 15% от спецификациите са били свързани с устойчивостта, а при едва 4% от работните места устойчивият опит или устойчивото мислене са били изискване. „Много компании описват техните усилия за устойчиво развитие, но малко от тях описват устойчивия лидер и какви са изискванията за назначението му“, съобщи Мърфи.
Изследването задава въпроса как организациите могат да внедрят в основата на лидерските си екипи устойчивостта. В процеса на анализа специалистите забелязват, че се открояват три начина за постигане на устойчиво лидерство.
- Родени вярващи (The Born Believers) – развиват интерес към екологичните обществени въпроси от ранна детска възраст
- Убедените (The Convinced) – за тях стратегическото значение на устойчивостта се заражда в професионалното им развитие
- "Събудените" (The Awoken) – основен момент за осъзнаването на значението на устойчивостта е голямо събитие или опит в живота им
Около половината от лидерите са от групата на „родените вярващи“. „Това ни казва, че има още много повече устойчиви лидери, отколкото си мислите. Трябва да използваме възможността да ги идентифицираме и развием. Това е най-мощният лост за десетилетието на действието“, заяви още Кларк Мърфи.
Какво прави един лидер устойчив?
[[{"fid":"355658","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":391,"width":698,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: ГД на ООН
Този вид ръководители комбинират две основни качества:
Устойчиво мислене – целенасоченото убеждение, че бизнесът не е комерсиална дейност, изолирана от по-широкия обществен и екологичен контекст, в който оперира
Устойчив набор от 4 основни умения – многостепенна системи на мислене, включване на заинтересованите страни в работата на бизнеса, „дисръптив“ иновации и дългосрочни активации
С коментар по темата се включиха и трима лидери. Един от тях беше Джим Снабе, член на Борда на директорите на Siemens AG и Maersk. „Успешните лидери имат мечти и се интересуват повече за релевантните детайли, които наистина съставляват необходимата промяна. Мечтите са важни, за да вдъхновят хората за по-добро бъдеще. Трябва да сте амбициозни. Мисля, че трябва другите да те следват, в противен случай ти не водиш. Мисля също, че вниманието върху детайлите е много важно... така че мечтата да не остане просто мечта, а да бъде действително имплементирана“, отбеляза той.
„Смятам, че тези лидери трябва да имат куража да извършат трансформация, не само постепенна, при която да направят няколко корекции, но и такава, която наистина изисква иновации и предприемане на големи стъпки в непознатото“, смята Лиса Конго, главен изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН.
„Мисля, че хората с правилния начин на мислене, ако успеем да ги обучим, да им дадем знания, връзки и визия, тогава ще могат да направят тази трансформация“, допълни Илиян Михов, декан на Европейския институт по управление на бизнеса (INSEAD). „Все още ни липсват познания, все още има липси на разбиране как да създаваме нови бизнес модели в определени области, как да измерваме съотношението между риска, възвръщаемостта и въздействието“, добави още той.
Според него е важно студентите да бъдат научени как да имплементират знанията от една компания в друга, така че да бизнесът да си помага.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.