Какво означават цифрите в Chanel №5 и други известни брандове

Какво означават цифрите в Chanel №5 и други известни брандове

Какво означават цифрите в Chanel №5 и други известни брандове

Често чуваме и виждаме известни брандове, в чиито имена са вплетени различни цифри. Приемаме ги като безусловни и дори не се замисляме защо са там, какво означават? Ето накратко разшифроването на кодовете в някои от най-прочутите световни марки.

Chanel «No. 5»?

Коко Шанел възложила на своя парфюмерист Ърнест Бо да създаде съвършено нов аромат. Когато приключил, той представил на мадам Шанел десет различни аромата. Тя избрала петия от тях, откъдето идва и името на легендарната класика в парфюмерията. За отбелязване е също така, че 5 е било любомото число на Коко Шанел. Датата на официалната премиера на парфюма също е под знака на тази символика – 5.5. 1921 година.

Heinz/ 57 varieties?

Компанията Heinz особено се гордее със своя сос «57 varieties», независимо, че произвежда още хиляди други различни продукти. Какво общо има числото 57 с цялата тази история? Обяснението е съвсем прозаично – основателят на компанията Хенри Хайнц, смятал 57 за щастливо число. Към момента на създаването на този сос, компанията вече произвеждала и продавала над 60 вида други сосове.

Porsche 911?

Всичко тръгва от обичайното за автомобилните производители техническо обозначаване на различните серии автомобили. През 1964 г. компания решава временно да обозначава различните поколения от един модел с три цифри. Първоначално идеята била автомобилът да се казва Porsche 901. Конкурентът Peugeot обаче възразява, че обозначаването на автомобили с трицифрен индекс с нула в средата е нейна запазена марка. Тогава Porscheпросто заменя «0» с «1».

7UP?

Компанията Britvic, която държи дистрибуцията на 7UP във Великобритании и Ирландия, дава следното обяснение: марката получава цифровото означение «7» заради използваните в нея седем основни съставки. Напитката се появява през 1929 година, когато изобретателят Чарлз Григ печели конкурс в САЩ за най-вкусната лимонада. Тогава напитката е под името «Bib-label Lithiated Lemon Lime Soda» - съгласете се, доста сложно е да си поръчаш безалкохолно с такова име, нали?!

Boeing 747?

Наричат го още «Кралицата на небесата». Той е най-разпознаваемият пътнически самолет в света, а номерацията му е означаване на версия, при която със символно значение е натоварена най-вече седмицата. След края на Втората световна война, през която произвежда продукция главно за бойната авиация, компанията Boeing диверсифицира производството си в няколко дивизии: 300 и 400 са подразделения за въздухоплавателни съдове, 500 – за турбинни двигатели, 600 за ракети, 700 – за въздушен транспорт.

Levi's 501?

Компанията е основана през 1853 година, но най-популярния артикул, с който става известна в цял свят – джинсите, се появява през 20-те години на миналия век. Първите модели били без гайки за колани, тъй тогава било на мода да се носят тиранти. А «501» е просто номерът на плата, от който са ушити именно тези първи модели.

Xbox 360 на Microsoft?

Компанията решила, че име от рода Xbox 2 за втората й поред приставка, би звучало доста семпло на фона на пускането на PlayStation 3 от Sony. Числото «360» идва да подскаже, че играта ще бъде в центъра на събитията, когато човек използва тази приставка.

Източник: abcfact

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ