10 урока по маркетинг от големите брандове за стартъпите (част 2)
Като всичко друго в живота, това да се учим от хората преди нас може да е добър начин да вървим напред. Нито един стартъп не оцелява само с чист късмет. По-скоро предприемачите се ръководят от компетентни съвети от хора, които вече са минали по пътя на успеха.
Затова и маркетинг специалистът Нийл Пател е обобщил в блога си 10 урока по маркетинг, които всеки стартъп може да има предвид. В първата част от текста стана дума за създаването на съдържание онлайн, използването му за увеличаване на видимостта на бранда, създаването на видеа, разказването на историята на бранда и използването на хаштагове.
Ето какво още има да сподели Пател.
Създайте общност
Защо хората купуват един продукт? Има много и различни отговори на този въпрос. Понякога е защото не могат да го намерят другаде, а друг път – заради добрата реклама. Но в повечето случаи не е по тези причини.
Вместо това купуват, защото са си изградили навик. Създаването на навик около вашия продукт е въпрос на създаване на общност.
Компанията Fitbit е добър пример за това. Брандът продава часовници, които проследяват различни показатели. Ако се задълбочите в работата им, ще откриете. Че те продават не просто часовници, но и дигитална общност от хора, които искат да са здрави.
Бъдете креативни
Пускате реклами във Facebook, изпращате материали по пощата, флайери, ретаргетирате реклами.
Всичко това е от решаващо значение за успешния бизнес, но ако има нещо, на което печелившите предприемачи трябва да ви научат, това е, че креативността във вашата маркетингова стратегия може да промени много.
Не приемайте, че креативността означава сложност. Често самото правене на нещо малко по-различно от нормалното може да ви накара да се откроите. Помислете за тази реклама на Volkswagen.
Снимка
Дайте безплатен продукт
Думата „безплатен“ плаши много маркетолози. Целият смисъл на пускането на реклами, създаването на съдържание и маркетинга като цяло е да се продават неща, а не да се раздават.
Раздаването на безплатни неща може да бъде невероятна маркетинг тактика. Как? Маркетинговата сила на безплатните артикули е илюстрирана в публикация в Instagram на Sunny Co Clothing, които обещават да дадат безплатен бански на всеки, който препубликува снимката им.
Това обаче работи по-добре от очакваното. Публикацията става вирусна и брандът се оказва неподготвен. По-късно правят изявление за своя giveaway в нова публикация. В нея казват, че заради големия обем участници си запазват правото „да ограничат промоцията“, ако сметнат това за необходимо.
Направете конкурс
Всички обичат състезанията, особено когато участието им в тях може да им донесе награда. Така всъщност можете да маркетирате бизнеса си и да популяризирате идентичността си. Брандът за гофрети Eggo го прави със състезанието The Great Eggo Waffle Off.
Потребителите са помолени да споделят любимата си рецепта за гофрети, а след това всеки може да гласува за тази, която смята за най-добра. Топ изпълнението получава 5000 долара.
В замяна Eggo получава тонове бранд информираност и ангажираност от хората в дигиталното пространство.
Свържете се с инфлуенсърите
Инфлуенсър маркетингът е изключително силен. Работейки с интернет лица, компаниите навсякъде хуманизират своята марка, продукти и опит.
Инфлуенсърите са въздействащи, защото тяхната аудитория се свързва с тях. Когато един бранд се популяризира по този начин, придобива същото ниво на връзка с аудиторията на инфлуенсъра.
Old Navy например използва Меган Рийнкс за своя кампания в YouTube. Видеото е забавно, закачливо и пасва на бранда.
Заключение
Както можете да видите, има доста уроци, които може да бъдат научени от бизнес лидерите и маркетолозите, които са на пазара от по-дълго време.
Както Сам Левънсън казва, учете се от грешките на хората, защото животът е прекалено кратък, за да ги направите и вие.
Същото може да се каже и за победите на хората. Можете да учите и от грешките им, и от победите им. Слушайте внимателно, защото кой знае – скоро може вие да сте тези, които дават съветите.
По материал на Нийл Пател в блога му
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.