12 съвета за успешна реклама във Фейсбук

12 съвета за успешна реклама във Фейсбук

Социалната мрежа Фейсбук измести много от традиционните канали за реклама благодарение на редица свои предимства – възможност за по-точно таргетиране на рекламата, по-ниска цена за обхват и кликове, атрактивност и интерактивност с потребителите, което повишава тяхната лоялност към марките. Това са само част от качествата на мрежата, които я правят отличен инструмент за онлайн реклама и милиони продукти всеки ден се възползват от нея. Самата реклама във Фейсбук обаче не гарантира печалби, защото наред с предимствата, съществуват и тънкости, от които зависи успехът на всяка една рекламна кампания. Маркетинг специалистите от Beshared споделят своите съвети за успешна реклама във фейсбук:

  1. Бъдете прецизни във визията на фейсбук страницата

Опаковката продава, а корицата и профилната снимка са опаковката на всяка фейсбук страница. И докато за книгата казват да не съдим по корицата, то за качествата на една марка винаги можем да съдим по корицата на фейсбук страницата. Тя трябва да е атрактивна, да представя продукта/марката в най-добрата светлина и ясно и кратко да казва на целевите потребителите защо си заслужава да харесват и следят страницата.

Създаването на такива корици не е лесна работа и не е за аматьори, тъй като трябва да се съобразяват размери, цветове, съдържание и послание. Когато използвате реклама за привличане на нови фенове на своята страница, корицата е визуалният елемент, който трябва да свърши тази задача. Ако тя не е достатъчно привлекателна и информативна, парите за реклама ще отидат на вятъра.

Освен това не е достатъчно да създадете една добра корица и да зачеркнете тази точка от листа си със задачи. Поне веднъж месечно е хубаво да разнообразявате корицата с нов дизайн. Старайте се да бъдете различни, интересни и в крак с нещата, които се случват около вас и вашите потребителите. Нови промоции, нов продукт или най-малкото настъпването на нов сезон са само част от нещата, които можете да комуникирате с нова корица и да бъдете винаги актуални за своята аудитория.

  1. Създавайте качествено съдържание

Потребителите харесват и следят продуктовите фейсбук страници, защото искат да покажат своя интерес към дадена марка, да бъдат информирани за всичко, което се случва с нея, да научават полезни неща или да изказват своето мнение. Затова всеки администратор на такава фейсбук страница е длъжен да предоставя качествено съдържание, което да обслужва интересите на феновете.

Качественото съдържание представлява съвкупността от всички публикации, които се появяват на стената на една фейсбук страница. Те трябва да съдържат грамотно написан текст, да привличат аудиторията и да подтикват към някакво действие от нейна страна – харесване, коментар или споделяне. Създаването на качествено съдържание понякога изисква часове ежедневна работа, но резултатът си заслужава, защото се изразява в привличане на потенциални потребителите и запазване на настоящите такива.

За да разберете колко е важно създаването на качествено съдържание, ще ви дадем пример с работата в рекламна агенция като Beshared, чиито специалисти предоставят услугата фейсбук маркетинг. В нея има екипи от минимум един маркетинг специалист и един дизайнер, които работят заедно по дадена продуктова фейсбук страница. Именно комбинацията от уменията, опита и способностите на тези специалисти ражда съдържание, което удовлетворява нуждите, както на потребителите, така и на производителите.

  1. Разнообразявайте ежеседмично съдържанието

Както споменахме, трябва да разнообразяваме корицата, но не само нея. Старайте се всяка седмица да предлагате на феновете си актуално съдържание и различни атрактивни визуални елементи. Това ще гарантира интереса на потребителите, а тяхното внимание е най-важното нещо за успех в социалната мрежа.

Специалистите от Beshared споделят, че постигането на разнообразие не е никак трудно, стига да полагате необходимите усилия. За целта в агенцията редовно се провеждат брейнсторминги, по време на които целият творчески екип се събира и обсъжда идеи за разнообразяване и подобряване на рекламната стратегия на даден клиент. Този подход работи безотказно и е доказал своята ефективност във времето. Съветът на специалистите е да прилагате метода и във вашата фирма, като събирате всички служители, обвързани с работата по продукта, който рекламирате. Всяко мнение е ценно и гениалните идеи могат да дойдат от най-неочакваното място.

Ако не разполагате с необходимия ресурс за целта, винаги можете да се доверите на опита и уменията на специалисти.

  1. Възползвайте се от опциите за таргетиране в мрежата

Фейсбук предлага едно от най-прецизните таргетирания за вашата реклама. Можете да изпращате няколко различни послания до различни групи от потребители, таргетирани по пол, възраст, географско положение, интереси и др. И ще знаете, че те ще достигат винаги до точните хора. Отделете време и определете коя е вашата целева аудитория, създайте конкретни таргет групи, а фейсбук ще свърши останалата работа. Правилното таргетиране гарантира, че парите и времето ви се инвестират по най-добрия възможен начин.

  1. Възползвайте се максимално от мрежата

Ако ще рекламирате във фейсбук, възползвайте се максимално от всички инструменти и канали за реклама, които мрежата предлага. А те не са никак малко. Можете да привличате нови фенове, да рекламирате своята уебстраница, да спонсорирате публикации с важна за вас информация или да рекламирате наведнъж няколко продукта или промоции и то само с една реклама. Същевременно всичко това може да се таргетира до желаната от вас аудитория и според устройството, което тя използва – десктоп или мобилни. Да не говорим, че с реклама във фейсбук можете да достигнете и до аудитория в друга голяма социална мрежа като Instagram. Както се казва, с един куршум два заека.

От друга страна можете да експериментирате и със самото съдържание. Освен стандартните публикации, можете да поствате видеа, GIF, да създавате събития или да се възползвате от опцията за предаване на живо. Всички тези инструменти разнообразяват съдържанието на фейсбук страницата, повишават органичния обхват и са способни да удовлетворят интересите на по-голяма част от вашата аудитория, защото можете да кажете различни неща на различни хора по начин, който е най-привлекателен за тях.

  1. Бюджетирайте правилно

Фейсбук може и да не предлага една от най-евтините реклами, но тя ще ви струва малко, ако знаете точно как да разпределите и управлявате бюджета си. Благодарение на прогнозния обхват на рекламата, който ви дава мрежата, докато настройвате кампанията си, можете да прецените каква сума искате да инвестирате в избрания от вас рекламен формат.

Но нещата не спират дотук. За да имате максимален успех, трябва да следите често как се представя кампанията и да нанасяте корекции, за да я оптимизирате. Това изисква не само време, но и аналитични способности и дълбоко разбиране на механизмите на фейсбук рекламата, които често в малките компании липсват. Ако нямате средства да обучите персонала си, който се занимава с маркетинга, по-добре наемете агенция или въобще не прибягвайте сами към фейсбук реклама, защото рискът да похарчите парите си напразно е голям.

  1. Възнаграждавайте феновете си

Един от най-успешните и широко използвани похвати за създаване на лоялна фен база е провеждането на фейсбук игри с награди. Дали ще бъде под формата на атрактивно фейсбук приложение или кратък пост-игра няма значение, важното е да ангажира максимален брой потребители. Предоставяйте им награди под формата на ваши продукти или брандирани с вашето лого материали. Така ще предоставите възможност на повече хора да тестват това, което предлагате, както и ще настаните трайно името на своя продукт в тяхното съзнание.

Пост-игрите са особено популярни и харесвани от аудиторията. Представляват стандартен пост с привлекателно изображение и текст, съдържащ на кратко условията на играта. Отделно се публикуват в бележка подробно разписани общи условия и правила, съдържащи информация за естеството на играта, наградите, периода на провеждане и т.н. Популярността на този тип игри се състои в това, че не изисквате от потребителите почти никакви усилия да участват, освен да коментират под поста и им предоставяте интересен подарък в замяна.

Други предимства на игрите са вирусният ефект и склонността на хората да споделят със своите приятели снимки на своите подаръци, с което ви правят безплатна реклама. А този вид реклама е най-ценната, защото е искрена и неподправена и съответно буди най-голямо доверие.

  1. Създавайте интересно и полезно съдържание

Фейсбук се превръща в своеобразна версия на Google, в която можете да намерите тонове интересна и полезна информация, стига да сте харесали правилните страниците. За да превърнете своята продуктова страница в източник на ценна за потребителите информация, може да създадете рубрики със съвети, любопитни факти или друго интересно съдържание с практичен характер. Рубриките са серия от публикации с обединяващо заглавие, които излизат на страницата през определен период от време, например веднъж седмично. Когато съдържат полезна или интересна за аудиторията информация, се превръщат в притегателно средство и хората свикват да посещават целенасочено страницата, за да прочетат поредния пост по тема, която ги е заинтригувала.

В Beshared от опит знаят, че този похват е особено успешен и води до голямо взаимодействие от страна на феновете в страницата, което от своя страна повишава показателите ѝ. Маркетинг специалистите в агенцията задължително предлагат на своите клиенти разработването на такива рубрики всеки месец, с което гарантират високи резултати по отношение на ангажираност на феновете.

  1. Заложете на видео съдържание

Видео клиповете се радват на голямо внимание, особено, когато съдържат нещо интересно, смешно или полезно за аудиторията. Ако разполагате с по-голям бюджет за реклама, заложете на заснемането на видео материали. С тях може да представите своите продукти, да покажете как работят, да представите своите служители, как протича производственият процес и т.н. Хората се доверяват повече на производители, които предоставят повече информация за себе си.

От тази година социалната мрежа предлага и още един интересен инструмент за комуникация с потребителите, а именно Facebook Live. Предавайки на живо чрез видео можете да въвлечете максимално своите фенове в събитията и новините, които касаят продуктите ви. Ако някой не е могъл да посети дадено мероприятие, Facebook Live е чудесен начин да бъде част от събитието.

Тъй като всичко се случва на момента и се предава на живо, е важно да имате план какво и как искате да покажете на своите фенове, да го заснемете чрез смартфона си и да сте готови за последващата комуникация с аудиторията.

  1. Комуникирайте с феновете

Присъствието на една марка във фейсбук налага комуникация с нейните фенове. Ако не сте готови да отговаряте на техните въпроси, да посрещнете тяхното мнение или нямате време да им благодарите за положителните отзиви, вашата страница няма място в мрежата.

Феновете очакват, че когато харесат една продуктова страница, те ще могат свободно да изразяват своето мнение за продуктите, да задават въпроси и да получават навременни отговори. За да се случва това и за да бъдат те удовлетворени, трябва да осигурите човек, който да следи активността в страницата и да може адекватно и бързо да реагира на всичко това. Едно от най-отблъскващите неща в социалната мрежа е липсата на адекватна реакция от страна на администраторите на страници.

Старайте се да отговаряте на време на всяко запитване или отзив, да бъдете учтиви без значение от естеството на коментара. С правилен подход и най-недоволният потребител може да промени драстично своето мнение и да ви даде втори шанс, без значение колко разочарован е останал от продукта или обслужването ви.

Не трийте негативните коментари, а покажете на техните автори, че се интересувате от тяхното мнение и правите всички възможно, за да останат вашите потребители доволни. Естествено, ако срещнете обидно или вулгарно отношение имате право да изтриете или забраните на даден фейсбук потребител да публикува на вашата страница. За целта се погрижете да имате написани правила за комуникация в страницата, които да са видни за всеки потребител и се позовавайте на тях, когато се наложи да „накажете“ некоректните такива.

  1. Следете конкуренцията

Знаете колко е важно да следите какво правят вашите конкуренти на пазара. Също толкова важно е да следите изкъсо какво и как го правят в социалната мрежа. За целта фейсбук предлага инструмент, с който можете да следите представянето на избрани от вас конкурентни страници. Той сравнява представянето на страниците по няколко основни показателя като тотален брой на феновете на страницата, ръст на феновете през последната седмица, брой на публикациите и ангажираността на феновете. Освен това ви известява, когато публикация на конкурентна страница се представя по-добре от обикновено. Така можете да следите и анализирате рекламната стратегия на други ключови играчи във вашия бранш.

В Beshared предлагат на всеки свой клиент анализ на конкурентни страници, защото знаят колко е важно рекламната стратегия на един бранд да бъде съобразена с всички елементи на пазара, на който оперира. А конкурентите са ключов елемент. Ако знаете какво предлагат конкурентите ви на потребителите, ще можете да предложите нещо по-добро, с което да сте винаги една крачка пред тях.

  1. Развивайте се заедно със социалната мрежа

Фейсбук доказва, че е най-привлекателната и успешна социална мрежа през последните години благодарение на постоянните подобрения и новости, които предлага на потребителите. Затова ви препоръчваме да следите постоянно какво се случва в мрежата и да прилагате всяка нова функционалност, която може да подобри представянето на вашия бранд. За целта можете да посетите уебстраницата на агенцията www.beshared.bg , чийто специалисти следят редовно за новостите в социалната мрежа и подготвят материали, с които информират своите клиенти и посетители на сайта за тях.

Някои от нововъведенията, особено тези касаещи рекламодателите, отнемат повече време да бъдат разучени и приложени, но крайният резултат си заслужава, защото предоставят винаги по-прецизно и ефективно управление на рекламата. Ако не разполагате с достатъчно време и ресурси за внедряване на иновациите, можете да се доверите на специалистите за консултация или за професионално управление на продуктовата ви страница във фейсбук.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ