3 важни неща, които марките трябва да знаят за поколението Z

3 важни неща, които марките трябва да знаят за поколението Z

3 важни неща, които марките трябва да знаят за поколението Z

Маркетингът има своята нова любима дума - Поколението Z. По-младите от Y поколението хора са много повече свързани със света на дигиталното от предшествениците си. Това налага на брандовете да бъдат по-креативни и технологично грамотни. 

Изданието Advertising Week разговаря с четирима представители на големи и модерни компании от света - Gatorade, GE, AwesomenessTV и NBCUniversal, за разбере какво задвижва поколенческата промяна в поведението на тази публика и какво е характерно за нея. Очертаха се 3 неща, които марките трябва да знаят, за да бъдат подготвени за тази аудитория. 

1. Най-младата публика знае какво е спонсорирано съдържание и няма нищо против директно да й се рекламира. Също както 10-години по-големите от нея, тя добре различава рекламата, както и да е облечена - като видео сериал или друго. Напълно ОК е с това, посочва Браян Робинс, основател и главен изпълнителен директор на AwesomenessTV в САЩ. Например, в неговия видео канал е най-популярна поредицата "Royal Crush" за двама тийнейджъри, които се срещат и влюбват на круизен кораб. Тя е спонсорирана от Royal Caribbean и вече се излъчва четири сезона. От AwesomenessTV са работили с Nielsen, за да сравнят дигиталните серии с телевизионните и са открили, че дигиталната версия на сериала е 30% по-ефективна от рекламна гледна точка. 

"От Royal Caribbean трябва да правят шоуто още, защото публиката ни го харесва толкова много!", коментира Робинс. "Публиката ни знае, че то е малко реклама, но не я е грижа".

2. Snapchat е модерна сега, но това няма да бъде вечно. Тя се разраства сред тийнейджърите по-бързо от Twitter и Facebook. Но няма да е така завинаги. "Мисля, че Snapchat е наистина важен канал, за който да помислим днес, но не е единственият", казва Сам Олстийн, директор глобални иновации в GE. "Пускането на съобщения е супер вълнуващо и най-вече представя толкова много нови възможности да се създават иновации около фирмата", коментира той. 

Робинс от AwesomenessTV отбелязва, че компанията му е експериментирала с кратко съдържание от доказалия се в мрежата Snapchat Kik - с това съдържание е могло да се създаде ангажираност и двупосочен разговор в група за чат. 

Въпреки това, Snapchat има огромен обхват и ангажирани потребители, което всъщност марките желаят, допълва ръководителят потребителска ангажираност в Gatorade Кени Мичъл. 

За Олимпийските игри в Рио, Gatorade създаде анимационен филм за звездата Юсейн Болт, който се излъчвал като 7-минутно видео в Snapchat. Мичъл не казва колко точно общо потребители са гледали рекламата, но близо 40% са гледали целия клип. 

3. Харесват традиционната реклама. Дори при модерните Snapchat, Instagram, нищо не заменя да поставиш продукта в ръцете на човека, коментира Олстийн от GE. Ето защо технологичният гигант организира атрактивна разяснителна кампания за студенти по инженерство от Georgia Tech и Boston College. "GE е сложна компания и има наистина важна технология, която докосва хората - трудно е да предадем някои от тези неща във фрагментираните медии и в света на социалните мрежи", казва той. 

Източник: Adweek.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ