4 въпроса за истинския целеви пазар

4 въпроса за истинския целеви пазар

4 въпроса за истинския целеви пазар

Как определихте коя е основната ви клиентска база? Отговорът на този въпрос може да бъде ключов за успеха на бизнеса ви… или за неговия крах, пише Дейвид Финкъл за Inc.com.

Като бизнес коуч в продължение на повече от 20 години, той работи с хиляди собственици на бизнес всяка година. Всеки бранд е уникален и предизвикателен по свой начин, но има и много прилики между индустриите. „Когато се срещна с нов собственик на бизнес, винаги моля… да ме преведе през аватара на компанията, за да мога да усетя бизнеса“, разказва Финкъл.

Клиентите му разказват за продуктите и услугите си, за клиентската си база, за демографските ѝ характеристики. Следват и допълнителни въпроси: Как определяте таргет аудиторията си? Базирано ли е това на пазарно проучване или на вътрешно усещане? Самият собственик на бизнеса част ли е от демографията на таргета и води ли се от собствените си пристрастия и чувства?

Ако отговорът на тези въпроси е „да“, то е много вероятно да не познавате клиентската си база толкова добре, колкото си мислите.

Ето кои въпроси според Финкъл задължително трябва да си зададете, когато определяте целевия пазар.

Кой купува продукта ми?

Наистина ли са мъже на възраст между 40 и 60 години или техните партньори извършват покупките? Наистина ли таргетът ви са студенти, или са родителите им? Откъде знаете? Потърсете данни за продажбите си, за да ви помогнат да отговорите на въпроса.

Към кого са насочени посланията ми?

Маркетингът и съдържанието ви изключват ли някои целеви пазари? Наистина ли получавате точна картинка за вашата аудитория, имате ли пристрастия, които позволяват на вашето послание да резонира с част от таргета?

Кой таргетира конкуренцията ми?

Как изглежда клиентската база на конкурентите ви? Различна ли е? Вгледайте се в техните послания, съдържанието, уебсайта им, за да видите какво е възможно да правите по различен от тях начин, така че да разширите клиентската си база.

Как мога да тествам това?

Нека приемем, че след малко проучване сте установили, че таргетирате мъже на възраст между 40 и 60 години, които обичат голф, но по-късно се оказва, че всъщност клиентите ви са жени на възраст между 40 и 50, които купуват подаръци за съпрузите си. Как можете да тествате нови послания, за да достигнете до тази новооткрита аудитория? Можете ли да таргетирате рекламите към тази група потребители и да видите реакцията им?

***

Колкото повече знаете за клиентите и колкото по-обективно гледате на маркетинг стратегията си, толкова по-успешни ще бъдете в дългосрочен план.

Дейвид Финкъл за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ