Apple оглави класацията Best Global Brands за девета поредна година

Apple оглави класацията Best Global Brands за девета поредна година

Технологичният гигант Apple оглави за девета поредна година класацията Best Global Brands, изготвяна от международната консултантска компания Interbrand.

От Interbrand оценяват стойността на корпоративния бранд на производителя на iPhone на 408,3 млрд. долара. На втора и трета позиция се нарежда  Amazon и Microsoft, чиито брандове се оценяват съответно на 249,2 млрд. долара и 210,2 млрд. долара. Стойността на марките на трите компании отговаря на 62,3% от общата стойност на топ 10 брандовете.

Топ 10 допълват Google (196,8 млрд. долара), Samsung (74,6 млрд.), Coca Cola (57,5 млрд.), Toyota (54,1 млрд.), Mercedes-Benz (50,9 млрд.), McDonald’s (45,9 млрд.) и Disney (44,2 млрд.).

Най-бързо растящият бранд за 2021 г. е Tesla, като неговата стойност се е увеличила с безпрецедентните 184%. Благодарение на този ръст производителят на електрически автомобили се е изкачил до 14-та позиция в класацията, напредвайки с 26 места. Корпоративния бранд на Tesla се оценява на 36,3 млрд. долара. Впечатляващ ръст регистрират и SalesForce.com (20 позиции напред до 38-о място) и PayPal (18 позиции напред до 42-о място). Двата бранда се оценяват съответно на 14,8% млрд. долара и 14,3 млрд. долара.

Новото име в Топ 100 е това на компанията за козметични продукти Sephora, чиято марка се оценява на 4,6 млрд. долара. Нейният дебют в класацията прави френската група за луксозни стоки LVMH единствената компания, собственик на пет бранда в Топ 100 - Louis Vuitton на 13-о място, Dior на 77-о, Tiffany and Co на 92-о, Hennessy – 95-о и Sephora, която е заема последната позиция.

През 2021 г. стойността на Топ 100 брандовете се оценява общо на 2,67 трлн. долара, което представлява ръст от 15% спрямо 2020 г. Това е най-големият ръст в 22-годишната история на класацията.

За пресмятане на бранд стойността Interbrand използва няколко компонента, сред които водещи са финансовото представяне на брандираните продукти или услуги в последната година, ролята, която брандът играе за повлияване на решенията за покупка, силата на бранда за задвижване на премиум цени или печалби. 

Пълната класация може да намерите тук.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ