Близо 7% ръст на рекламата в България прогнозира Dentsu. Дигиталните медии остават двигател на растежа

Близо 7% ръст на рекламата в България прогнозира Dentsu. Дигиталните медии остават двигател на растежа

6,9% ръст на рекламата в България през 2019 г. очаква глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Това посочват данните в нов доклад на агенцията , с актуализирана прогноза за рекламния пазар в глобален план. 

В България темпът на нарастване на рекламните инвестиции се очаква да спада на годишна база, също както и по света - от от 9.1% през 2018 г. до 6.9% през 2019 г. Но той остава близо 2 пъти по-висок от глобалния, посочва докладът. 

3,8% ръст на рекламните инвестиции за 2019 се очаква да има в световен мащаб. 

В прогнозата на Dentsu за развитието на рекламния пазар в световен план се предвижда ръст от 3,8% на разходите за реклама през 2019 г., в сравнение с 4,1% през 2018 г. Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да остане стабилна, а през 2020 г. да възстанови и ускори ръста си до 4.3%.

Дигиталните медии ще движат глобалните рекламни инвестиции през 2019 г. Запазва се тенденцията те да са основният двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нарастнат с 12% на годишна база и да достигнат 41% от общите рекламни инвестиции. На два пазара – Китай и Великобритания – дигиталните медии вече заемат над 60% от общите разходи, които компаниите там влагат в реклама.

У нас прогнозата е онлайн рекламата да бъде близо 1/4 от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а делът в телевизия да достигне 53.8%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с 1 - 1,5% на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валидна и през 2020 г., когато дигиталните инвестиции в реклама се очаква да достигнат дял от 27%.

През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални иннвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.

НАЙ-ВАЖНИТЕ МЕДИЙНИ ТЕНДЕНЦИИ:

* Темпът на нарастване на разходите за реклама се очаква да се забави в сравнение с 2018 г, когато отбелязаният ръст беше 4.1%. Това е тенденция в 32 от 59-те изследвани пазара, но прогнозата е глобалният растеж отново да се ускори до 4.3% през 2020 г.

* Очаква се през 2019 г. телевизията да притежава малко над 1/3 от глобалните рекламни разходи – най-ниския дял, отбелязван досега от началото на прогнозните изследвания на пазара през 2000 г. до днес.

* Мобилната реклама остава най-бързо развиващият се сектор, с прогнозен ръст на годишна база от 19,2% в глобален мащаб през 2019 г.

ОЩЕ, вижте в илюстрациите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 21 март. Световен ден на поезията и гората, Международен ден на кукления театър
Парламентарната група на МЕЧ се разпадна
Видео платформата на Безос плати на Мелания Тръмп 28 млн. долара за филм за нея
Тръмп подписва указ за разпускане на министерството на образованието на САЩ
Bloomberg: Франция и Италия блокираха нов пакет от помощи за Украйна 
Радостин Василев: Групата на МЕЧ не се е разпадала, даваме Наталия Киселова на прокуратурата
Най-голямата компания за фотоволтаични централи в България консолидира финансовите си отчети по нов начин
Учредиха първата асоциация на създателите на съдържание