По-смисленият разговор

По-смисленият разговор

По-смисленият разговор

Блогът е една от най-старите форми на комуникация в интернет, но въпреки това е напълно неразбран и недостатъчно използван от бизнеса. Поради това той представлява огромна възможност за тези, които го използват правилно.

За да разберете какво всъщност е блогването, опитайте се да разберете какво представлява уебсайтът и какво представлява интернет от различна гледна точка. Интернет е инструмент, който позволява обмена на информация и в основата на тази информация е разговорът.

Уебсайтът е място, където разговорът е фокусиран изключително върху вас и вашия потенциален клиент. Това е вашият аватар в онлайн, взаимосвързан свят. Повечето страници на вашия уебсайт ще бъдат фокусирани преди всичко върху продажбите. Но помислете дали винаги вашите клиенти и потенциални потребители са в режим "купи сега", готови ли са за разговор за продажби?

Не се фокусирайте само върху продажбите! Това е проблемът с повечето уебсайтове: единствената причина да го посетите е, когато е време за покупка. Така ви остават по-малко възможности действително да спечелите клиент. Публикациите в блога трябва да се разглеждат като разговори. 

Блогът ви позволява да провеждате различни видове разговори, така че клиентите да имат причина да се отнасят към вашата компания като към ценен ресурс. Или най-малкото, това увеличава познанието им за вашия бизнес и вашата марка. Това е така, защото в блога можете да отговорите на конкретен въпрос за вашия продукт или индустрия, за да помогнете на даден потребител.

Друг път този разговор може да бъде споделяне на философия или прозрение защо вашият бизнес прави нещо по определен начин. Това може да бъде съдържание, което е отдалечено от вашата индустрия и няма нищо общо с това, което продавате, но все пак предоставя стойност за клиентите.

Спестете време, като отговаряте на често срещани въпроси и ситуации, които вашият продукт или услуга решава. 

Бъдете креативни в предлаганото съдържание. Първо напишете ръководства, отговарящи на въпроси и притеснения, които клиентите ви задават най-често. Не се ограничавайте само до въпроси за "предварителни продажби". Показването на опит често е свързано с въвеждане на нови идеи или мисли. Показването на експертен опит по този начин изгражда доверие в компанията и вашите продукти. 

Вземете публикации от вашите социални медии и ги обединете в нови статии, особено ако са популярни. Говорете за други, свързани продукти, услуги или концепции, които не продавате, но които работят добре с това, което продавате.

Това, което работи в интернет, е точно същото нещо, което работи лично: провеждане на разговори с хора. Блоговете ви позволяват да водите по-смислени разговори. 

Източник: Франк Вазетър, основател на Wazfactor, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ