Да започнем от нулата - Част 2

Да започнем от нулата - Част 2

Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.

В първата част разказахме какво е бранд и кои са важните стъпки за създаването му. Сега следва да бъдат разгледани важните елементи и цялостното позициониране в социалните медии.

Важните елементи за бранда

Сега е време да помислите за визията, мисията и целите на бранда си. Той не само ви позволява да ги комуникирате с потребителите, но и по-добре да бъдат разбрани те вътре в самата компания.

Ето няколко важни елемента, които да обмислите, когато създавате марката си:

  • Кохезия

Брандът трябва да е постоянен, за да поддържа потребителската лоялност. Според данни на платформата Yotpo 36.5% от потребителите ще похарчат повече за стоки и услуги, ако са лоялни на бранда, който ги предлага. Ако някой усети продуктите ви близки, ще е по-склонен да се довери да похарчи повече пари.

Когато изграждате марката си, трябва да сте сигурни, че всичко функционира в едно цяло. Това ще се отрази на уебсайта, социалните медии, рекламата, логата, онлайн съдържанието. Определете няколко важни за вас точки и базови естетични решения за дизайна в процеса на изграждане на марката. Докато 95% от организациите имат установени бранд насоки, само четвърт от тях ги прилагат последователно, сочи проучване на Lucidpress. Силните основи ще ви позволят да преодолеете конкурентите, които изостват.

  • Определяне на таргет пазара

Как се възприема брандът ви е важно само за специфична група, от която той зависи. За луксозните марки например трябва да бъде достигната определена ниша от пазара. Това е така, защото чувството за ексклузивност е важно за някои компании и осигурява високата им репутация.

Трябва да проверявате и конкурентите си. Всички знаем, че не е здравословно да правим много сравнения, но е важно да знаете срещу кой заставате. Може да установите, че има ниша, която те пренебрегват, или пък че някой друг бранд е пренаситил пазара със себе си и състезанието с тях би било загуба на време.

Да разберете защо конкретна демографска група има нужда от стоката или услугата ви не е по-малко съществено. Помислете за възрастта, местоположението, пола, нивото на доходите, на образованието, етническия произход и др. Всичко това ще помогне да приспособите марката си.

Брандингът и социалните медии

В днешния силно дигитализиран свят един от основните канали, чрез които можем да се наложим, са социалните медии. Като маркетинг агенция, и ние можем да отбележим колко важно е това. Дигиталните платформи предоставят възможност да достигате до таргетирани аудитории със съдържание, което може да засили брандинга ви.

Промотирането на бизнеса ви ще бъде много по-ефективно, когато знаете кои сегменти е най-вероятно да ви донесат стойностни клиенти.

Социални медии като Instagram са силно визуални, което ви дава шанс да заложите на естетиката на бранда. Лога, цветови схеми и продуктов дизайн очертават онлайн присъствието ви и ви правят познат хъб за взаимодействие. Същото важи за Twitter, който е текстово базиран. Данни на компанията SEMrush показват, че 65% от потребителите се чувстват емоционално свързани с брандовете, когато усещат грижата им. Затова и писмената комуникация продължава да е важна.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ