Добрите и лошите инфлуенсъри

Добрите и лошите инфлуенсъри

Терминът „инфлуенсър“ се третира едновременно и като добра, и като лоша титла, в зависимост от това кого питате. Стереотипните инфлуенсъри в социалните медии провокират потребителите с начина си на живот, безупречните снимки и чувството си за удовлетворение. И докато някои извръщат очи от тях, възходът им в рекламата е очевиден.

Според проучване на компанията за маркетингова прозрачност Cheq рекламирането с инфлуенсъри ще достигне 8.5 млрд. долара към края на 2019 година. Марките разчитат едновременно на потенциала на знаменитостите и на инфлуенсърите, за да постигнат своите интереси.

Неистината уби Instagram звездите

Когато хората си мислят за инфлуенсъри, обикновено си представят популярните, достигнали над 1 млн. последователи, или пък макро и средните инфлуенсъри със своите от 100 хил. до 1 млн. последователи. Техните имена имат огромно значение за света на маркетинга и могат да спечелят от няколко стотин до почти милиони долари само за една публикация. Човек разбира, че са стигнали върха, когато създадат собствена линия продукти в дадена индустрия, освобождавайки се от това да разчитат само на платените партньорства.

Независимо колко добре изглежда всичко, една публикация в Instagram среща големи трудности в ангажирането на потребителите, предвид препълнения със спонсорства фийд.

Освен това, въпреки че микро- и наноинфлуенсърите имат по-малко последователи, автентичността на тяхното съдържание може да донесе по-висок процент ангажирания и по-добра възвръщаемост на инвестициите за брандовете. Но както и по-големите акаунти, с времето тази автентичност си отива, принуждавайки бизнесът да преосмисля как да използва възможностите на дигиталните платформи.

Инфлуенсърите се адаптират към промените

От години за социалните платформи е стандарт да измерват и показват нашите ангажирания с генерираното потребителско съдържание. Колкото повече харесвания, преглеждания и реакции получи един спонсориран пост, толкова повече се увеличава неговото одобрение.

Instagram вече премахна харесванията в някои региони на света, YouTube започна да показва с абревиатура броя последователи, а други платформи експериментират с премахването на някои свои инструменти. Основната цел е да се подпомогне грешното потребителско възприятие, че едно съдържание си струва да бъде споделено, ако се радва на повече харесвания от друго. Тази количествена мярка се появява в мрежата под няколко форми, която променя представите.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“