Истинската цена на рекламата във Facebook

Истинската цена на рекламата във Facebook

90% от видео рекламата във Facebook остава невидяна според нов доклад на IAB Bulgaria, който анализира и обобщава данни за истиската видимост и реалната стойност на рекламите във Facebook и Instagram.

Видимостта (viewability) на рекламите с изображение във Facebook е едва 50%, а едва 12% от рекламите с видео, се считат за видяни. В Instagram рекламите с изображение имат видимост от около 37% и респективно 11% за видео рекламите, сочат още данните на IAB Bulgaria. И още:

- Едва 8% от видео рекламите във Facebook са били гледани за 3 непрекъснати секунди.

- 95% от рекламните импресии излъчени в YouTube са били видими, а 93% са били с включен звук

- При българските медии, средно 86% от излъчените видео реклами се считат за видяни

- Видимостта на видео рекламата в български сайтове, изцяло предназначени за видео съдържание, е над 92%, но когато една реклама се показва във видео плейър, който е поставен (ембеднат) в текстово съдържание, видимостта пада на 78%. В същото време 40.7 млн. лв. са били инвестирани във Facebook миналата година според AdEx рипорта на IAB Bulgaria.

Подробно с целия доклад може да се запознаете тук. Той е изготвен от Кристин Стоянов, член на УС и председател на комисията за иновации и тенденции на IAB Bulgaria, Executive Director на Metric DS, дигитална агенция, част от Ogilvy Group, член на IAB Bulgaria.  При изготвянето му са използвани данни от незавимиси източници MOAT и Integral Ad Science - две от най-използваните независими платформи в света за измерване и одитиране на рекламни кампании.  Анализирани са близо половин милиард рекламни импресии, излъчени във Facebook и Instagram в България между януари 2019 г. април 2021 г. Допълнително са анализирани 32 милиона рекламни импресии в YouTube и 36 милиона рекламни импресии в Български медии с видео съдържание. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Промени в движението в столицата заради традиционния „Маратон София 2025“
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Тръмп заплашва да наложи допълнителни мита на Китай
Макрон преназначи Себастиан Льокорню за министър-председател на Франция
Бившият шеф на Google отправи предупреждение за рискоте от хакване на AI системи
Фридрих Мерц обеща на Зеленски да засили натиска върху Москва
Северна Корея представи нова междуконтинентална ракета на парад по случай 80-годишнината от основаването на Работническата партия
ФИФА обсъжда преместване на световните първенства по футбол в месеците извън лятото