Истинската цена на рекламата във Facebook

Истинската цена на рекламата във Facebook

90% от видео рекламата във Facebook остава невидяна според нов доклад на IAB Bulgaria, който анализира и обобщава данни за истиската видимост и реалната стойност на рекламите във Facebook и Instagram.

Видимостта (viewability) на рекламите с изображение във Facebook е едва 50%, а едва 12% от рекламите с видео, се считат за видяни. В Instagram рекламите с изображение имат видимост от около 37% и респективно 11% за видео рекламите, сочат още данните на IAB Bulgaria. И още:

- Едва 8% от видео рекламите във Facebook са били гледани за 3 непрекъснати секунди.

- 95% от рекламните импресии излъчени в YouTube са били видими, а 93% са били с включен звук

- При българските медии, средно 86% от излъчените видео реклами се считат за видяни

- Видимостта на видео рекламата в български сайтове, изцяло предназначени за видео съдържание, е над 92%, но когато една реклама се показва във видео плейър, който е поставен (ембеднат) в текстово съдържание, видимостта пада на 78%. В същото време 40.7 млн. лв. са били инвестирани във Facebook миналата година според AdEx рипорта на IAB Bulgaria.

Подробно с целия доклад може да се запознаете тук. Той е изготвен от Кристин Стоянов, член на УС и председател на комисията за иновации и тенденции на IAB Bulgaria, Executive Director на Metric DS, дигитална агенция, част от Ogilvy Group, член на IAB Bulgaria.  При изготвянето му са използвани данни от незавимиси източници MOAT и Integral Ad Science - две от най-използваните независими платформи в света за измерване и одитиране на рекламни кампании.  Анализирани са близо половин милиард рекламни импресии, излъчени във Facebook и Instagram в България между януари 2019 г. април 2021 г. Допълнително са анализирани 32 милиона рекламни импресии в YouTube и 36 милиона рекламни импресии в Български медии с видео съдържание. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ