Как се казваш?

Как се казваш?

Как се казваш?

Изграждането на всеки бранд започва от стратегията и името, но докато първото често не е публично достояние, второто е много важно за това как ще бъдете възприети от потребителите. Изборът на име е едно от най-големите предизвикателства, тъй като е константа, която ще бъде с вас от началото до края – то ще преминава през различни послания, поколения и трендове, но въпреки това, трябва винаги да е актуално.

Вижте няколко полезни съвета как да вземете възможно най-доброто решение!

Фокус група

Съберете малка фокус група, като най-добрият вариант е тя да е максимално разнообразна и да не е съставена единствено от хора, които предварително сте установили, че са ваши потенциални клиенти. Така ще получите максимално ценни отговори от много разнообразни личности – всеки възприема едно и също нещо по различен начин.

Отделяйте на едно име по 30 секунди и накарайте респондентите да ги оценяват от 1 до 10. След това минете отново през всички предложения, но този път ги питайте какво конкретно мислят и какво биха подобрили.

Обобщената информация няма непременно и да ви помогне да изберете име, но ще ви даде достатъчно насоки какво да бъде то.

Как да изберете само едно?

След проучването вероятно ще сведете до минимум възможните избори на име, но следващите допълнителни стъпки ще ви улеснят още повече.

Проучване на пазара

Вижте как се казват конкурентите ви, дали имат подобни имена и какво ще ви открои спрямо тях. Обърнете внимание и на географското им положение – може би и то е част от името? Потърсете ги в социалните мрежи и търсачките – ясно е, че няма да успеете да обхванете всички, но поне ще откриете водещите компании в индустрията ви.

По този начин ще си гарантирате, че вашият бранд не е идентичен на вече съществуващите, така че да не бъде объркан с тях от потребителите.

Запазената марка

Проверете дали някой вече не е запазил името, което сте определили да използвате. Най-лесният начин за това е сайтът на Патентното ведомство. Ако планирате да се развивате на чуждестранен пазар, то трябва да откриете местната структура, която отговаря за това. Тази проверка също ще ви помогне да елиминирате част от предложенията за име.

Всички тези критерии ще ви помогнат да предвидите каква би била реакцията на потребителите – дали ще ви харесат, дали ще схванат идеята ви, или просто ще ви игнорират. Опитайте да не се случва последното.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ