Как се казваш: Част 1

Как се казваш: Част 1

Едно от първите предизвикателства за всеки стартъп е избирането на подходящо име за бранда, такова, което ще изпъкне пред конкурентите и бързо ще се запомни от потребителите. Ето няколко идеи, които можете да използвате в брейнсторминга си.

Използвайте собственото си име

Потребителите искат да са запознати с лицата, които стоят зад един бизнес. Използването на собствено име е често срещана практика в модната индустрия и не само.

Има три причини да изберете този подход:

  • Утвърждаване на доверие
  • Вашето име е различно и нестандартно спрямо другите
  • Обвързвате собствената си репутация с тази на бранда, с което също можете да влияете на развитието му

Ако имате партньори в бизнеса си, можете да комбинирате имената си, стига да са по-кратки. Не използвайте повече от две думи.

Примери за използване на този подход: модните марки Versace и Kate Spade, консултантската фирма Deloitte

Създайте акроними

Кратко, просто и лесно за запомняне. Въпросът обаче е трябва ли да правите абревиатура от бранд името си. Много популярни марки подхождат така, защото значително скъсяват името си.

Примери за използване на този подход: H&M (Hennes & Mauritz), IBM (International Business Machines), CNN (Cable News Network)

Звучи добре, стига да не се получава прекалено дълга абревиатура, като тази: TIAA-CREF (Teachers Insurance and Annuity Association – College Retirement Equities Fund).

Предизвикателствата, които можете да срещнете тук, са свързани със SEO и вероятността да не можете да обясните добре, с един поглед, с какво точно се занимавате.

Дума от речника

Разгледайте думите в речника и изберете онази, която ви се струва релевантна за вашия бизнес.

Компаниите често избират този подход, за да илюстрират интересна връзка или някакъв символизъм.

Например според Wikipedia Tinder е геосоциална мрежа и приложение за онлайн срещи, които позволяват на потребителите неанонимно да харесват или не профилите на други хора на базата на техните снимки, кратка биография и общи интереси. Какво обаче наистина означава думата tinder?

Според речника „Мериам-Уебстър“ може да се дефинира като „силно запалимо вещество, приспособимо за подпалване“.

Първоначално името на популярната мобилна апликация е Matchbox, но основателите се преориентират в друга посока, понеже приложението им „разпалва искри“.

Други примери за използване на този подход са: Polo, Slack и Telegram

По материал на Никлас Гьоке за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение