Как се казваш: Част 1

Как се казваш: Част 1

Едно от първите предизвикателства за всеки стартъп е избирането на подходящо име за бранда, такова, което ще изпъкне пред конкурентите и бързо ще се запомни от потребителите. Ето няколко идеи, които можете да използвате в брейнсторминга си.

Използвайте собственото си име

Потребителите искат да са запознати с лицата, които стоят зад един бизнес. Използването на собствено име е често срещана практика в модната индустрия и не само.

Има три причини да изберете този подход:

  • Утвърждаване на доверие
  • Вашето име е различно и нестандартно спрямо другите
  • Обвързвате собствената си репутация с тази на бранда, с което също можете да влияете на развитието му

Ако имате партньори в бизнеса си, можете да комбинирате имената си, стига да са по-кратки. Не използвайте повече от две думи.

Примери за използване на този подход: модните марки Versace и Kate Spade, консултантската фирма Deloitte

Създайте акроними

Кратко, просто и лесно за запомняне. Въпросът обаче е трябва ли да правите абревиатура от бранд името си. Много популярни марки подхождат така, защото значително скъсяват името си.

Примери за използване на този подход: H&M (Hennes & Mauritz), IBM (International Business Machines), CNN (Cable News Network)

Звучи добре, стига да не се получава прекалено дълга абревиатура, като тази: TIAA-CREF (Teachers Insurance and Annuity Association – College Retirement Equities Fund).

Предизвикателствата, които можете да срещнете тук, са свързани със SEO и вероятността да не можете да обясните добре, с един поглед, с какво точно се занимавате.

Дума от речника

Разгледайте думите в речника и изберете онази, която ви се струва релевантна за вашия бизнес.

Компаниите често избират този подход, за да илюстрират интересна връзка или някакъв символизъм.

Например според Wikipedia Tinder е геосоциална мрежа и приложение за онлайн срещи, които позволяват на потребителите неанонимно да харесват или не профилите на други хора на базата на техните снимки, кратка биография и общи интереси. Какво обаче наистина означава думата tinder?

Според речника „Мериам-Уебстър“ може да се дефинира като „силно запалимо вещество, приспособимо за подпалване“.

Първоначално името на популярната мобилна апликация е Matchbox, но основателите се преориентират в друга посока, понеже приложението им „разпалва искри“.

Други примери за използване на този подход са: Polo, Slack и Telegram

По материал на Никлас Гьоке за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ