Как теорията на цветовете влияе на потребителите: Част 1

Как теорията на цветовете влияе на потребителите: Част 1

Топ брандовете знаят как да използват теорията на цветовете – как се смесват те, кои си подхождат, как контрастират – за да повлияят на емоциите ни и да ни убедят да се доверим на определени продукти. Това е важно, защото някои проучвания предполагат, че хората подсъзнателно вземат решение за един продукт за около 90 секунди, а 90% от това решение е на базата на цвета, смята Бет Дойн, главен изпълнителен директор на Main & Rose.

В свой материал за Inc.com тя дава своите 4 съвета за „владеене“ на цветовете от брандовете.

Започнете с логото, но не спирайте там

Логата са най-очевидното място, на което трябва да се прилага теорията на цветовете с основателна причина. Потребителите могат да идентифицират популярни компании само въз основа на логата им, а цветовете увеличават разпознаваемостта с до 80% според проучване на университета в Лойола, щата Мериленд.

Затова и не е изненада, че брандовете са готови да похарчат много за това – „Би Би Си“ инвестира 1.8 млн. долара в своето семпло лого с кутийки през 1997 година.

Не мислете обаче, че логото е достатъчно, за да изпъкнете. Използвайте го като основа, върху която да стъпите във всичко, което създавате – уебсайта, маркетинг материалите, визитките и всичко останало, подходящо за индустрията ви.

Използвайте силата на символите

Цветовете могат да са убедителни и от гледна точка засилване на символиката на логото и други материали. Помислете си за Hallmark, която използва смел лилав и златист контраст, който засилва символиката за лукс и власт, означена с короната.

Цветовете, които марката избира, засягат не само възприемането на всеки нюанс, но и интерпретацията на идентичността и ценностите на марката чрез асоциациите между цвят и значение.

Цветът трябва да се използва, за да предаде символ, който казва на клиента кой сте вие.

По материал на Inc.com

Очаквайте продължение!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ