Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Каква е целта? (Част 1)
„Определянето на целите е първата стъпка към превръщането на невидимото във видимо.“
Тони Робинс
Определянето на целите е първата стъпка в развитието на маркетинг план, който носи желаните резултати. Преди да преминете към изграждането на стратегия и изпълнението на тактиките си трябва да сте наясно какво искате да постигнете.
Защо някои хора постигат невероятен успех с маркетинга, а други се провалят? Една от основните причини е, че грешат в основата – в целите си. Обикновено или нямат такива, или са нереалистични. Как да го избегнете?
Срещат ли заложените цели конкретни изисквания? Повечето не
Няколко ключови изисквания и съставянето на план за действие са необходими, за да получите това, което искате. Всяка цел трябва да е:
- Специфична
- Измерима
- Реалистична
- Обвързана с време
- Постижима
Да разгледаме един пример.
Грешно поставена цел: Увеличаване на приходите
Правилно поставена цел: Увеличаване на приходите с 20% в следващите 12 месеца
Така имаме специфична цел (увеличение с 20%), измерима е, постижима и реалистична е и е обвързана с определен период от време. Може ли целта да е по-добра? Разбира се, че да, това е само най-простият пример.
Анализирайте целите си
Когато преминавате през процеса на определяне на маркетинг целите си, е необходимо и да анализирате.
Примерът, който разгледахме, е опростена демонстрация как трябва да изграждаме целите си, но постигането им може да се случи по различни начини, които могат да донесат различни ползи за организацията ви. Например ако установим, че можем да постигнем приход от 200 хил. лв., като генерираме 200 нови потребители, трябва да оценим дали това е възможно най-добрата опция. Преразглеждайки показателите си, можете да установите, че със същата инвестиция е възможно да генерирате по-малко нови потребители, но това да облагодетелства компанията ви в дългосрочен план, ако те имат склонност да ви останат лоялни за дълго.
Оценете резултатите
Следващата стъпка е да изградите еталон за оценка на резултатите от тях и да поддържате стратегиите и тактиките си.
Установете кои са метриките, които ще следите в процеса на развитието си – те пряко зависят от целите. Тук е важно да имате предвид, че ако пробвате нещо ново, може да отнеме повече време да даде резултат.
***
Изпълнението на този процес ще ви осигури по-ясна представа върху какво има нужда да се фокусирате, за да достигне бизнесът ви постепенно до желания дългосрочен прогрес.
Джъстин Уомак за Medium.com
Очаквайте продължение!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.