Аристотел, Байдън и Тръмп

Аристотел, Байдън и Тръмп

Политиците трябва да правят повече от това да служат. Трябва и да продават, трябва да спечелят работната позиция преди да имат правомощията да я вършат, а след това да я запазят. В момента Доналд Тръмп и Джон Байдън активно продават себе си. Кампаниите им много силно използват тактики, свързани с убеждението и създадени да им спечелят повече гласоподаватели, пише Скот Грийнбърг, франчайз говорител, консултант и автор, за Entrepreneur.com.

В своя труд, озаглавен „Реториката“, Аристотел описва три вида убеждение, всеки от които все още се използва от днешните маркетинг експерти, политически кандидати и публични говорители, за да спечелят публиката на своя страна. Те са много очевидни и в кампаниите на Тръмп и Байдън и служат като полезни примери за ефективни продажби и маркетинг.

„Логос“

Първият вид е т.нар. „логос“ или логика. Използва данни и факти, за да търси съгласието на вашата гледна точка. И двата кандидата цитират статистики и вярват, че ще уязвят опонента. Такъв тип убеждение можете да видите и в автомобилни реклами, описващи предимствата и качествата на колата и т.н. Предназначението на този подход е да се докосне до логическата ни мисъл и да я провокира.

„Етос“

Разбира се, тази информация е ефективна, само ако публиката ѝ вярва, което ни отвежда към втория начин на убеждаване – „етос“, свързан с доверието и авторитета. Трябва да обясните защо вие сте експертът по дадена тема. Тук става дума по-малко за посланието и повече за неговия източник. Често доверие се установява чрез признание от трети страни – поддръжници от партиите на Байдън и Тръмп публично застанаха зад тях и похвалиха качествата им. Всеки се позовава на опита, постиженията и преминатите препятствия, докато поставя под съмнение намеренията, компетентността и характера на опонента си. В една автомобилна реклама например производителят може да обяснява как неговата кола е номер едно в класа си.

„Патос“

Това е най-мощният вид убеждение и е свързан с докосването на човешките емоции. Ако можем да накараме някой да изпита нещо, можем да го накараме и да предприеме действие. Двете чувства, които Байдън и Тръмп се опитват да събудят, са вдъхновение и страх. Те ни дават визия за красива и по-просперираща Америка, но ни предупреждават как опозиционната партия може да въздейства негативно на страната. Те разказват историите за американци, които гладуват, страдат, работят, просперират – всички, създадени да очовечат посланията им.

Комбинирането на тези три типа убеждение ще ви дадат посока във формулирането на маркетинг кампании и ще ви позволят да продавате по-ефективно. В тези последни дни от кандидатпрезидентските си кампании и Байдън, и Тръмп ще работят здраво, за да спечелят американците, ще споделят информация, ще подчертават авторитета си и ще влияят на емоциите. Който го прави по-добре, печели.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Времето: Топло със силен вятър от запад-северозапад