Маркетингът все по-рядко следва класическите правила

Маркетингът все по-рядко следва класическите правила

Маркетингът все по-рядко следва класическите правила

Kакви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат пубиликата и да я убеждават тя да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година стартирахме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си.

Представяме ви Нели Стефанова, бранд мениджър в "Белла България". 

..........

- Г-жо Стефанова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР получихте индивидуална награда "Нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара". За каква кампания бяхте отличена? Как я изготвихте? До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

- Първо искам да кажа, че считам конкурса на БАР за много подходящ и мотивиращ за хората от нашия бранш. По същество това е състезание, което ти дава възможност да сравниш ефективността на проектите ти с колеги от други браншове. Журито е авторитетно и получаването на признание от  утвърдени професионалисти е голяма чест.

Отличената кампания "Фини кори, фини творби" е проект от изключително значение за "Белла България". С него постигнахме разширяване на пазарния дял на точени кори "Белла". Направихме сериозни анализи на всички компоненти – продукт, опаковка, дистрибуция, портфолио, стратегическа комуникация. Включихме специални потребителски проучвания, за да изследваме нагласите на крайните потребители.

За да задоволим в най-пълна степен очакванията на потребителите усъвършенствахме рецептурата за производство, модернизирахме опаковката на един толкова традиционен продукт, създадохме комуникация, която да акцентира върху творческия елемент и удоволствието при работа с точените кори. Предложихме "безкраен" брой рецепти на потребителите, с които да създадем нови поводи за употреба на продукта.

Предизвикателството пред нас беше да излезем от парадигмата, че "корите са само за баница", а да насочим потребителите и в други творчески посоки. С подкрепата на водещи в страната блогъри идеите ни бяха приети изключително топло от българската публика.

- Какво според вас различава погледа на българския потребител към продуктите от този на потребителя в чужбина? И, обратното, какво е общото? Има ли специфични нагласи и изисквания на женската аудитория в България?

- Има световни тенденции, които навлизат на нашия пазар. Такива са например премиумизацията на продуктите, разширяването на пазара за здравословни храни. Бизнесът в България следва да върви "ръка за ръка" с промените и тенденциите, които стават на международните пазари. Усетът към новите тенденции ни позволява да развиваме пазара в позитивна посока и  у нас.

Продължава на следващата страница.

Автор: Невена Любенова

При нашите продукти примерите са също позитивни, в момента налагаме продукти от пълнозърнесто брашно, а ни предстоят и редица други иновации, които да зарадват българската аудитория.

- Как очаквате да се промени маркетингът през 2019 г.? Какви индикации се забелязват още отсега? Какво ще бъде вече остаряло и отживяло? Какво бихте искали да промените в работата си през следващата година? 

- Маркетингът все по-рядко е в "класически" рамки – търсят се иновативни начини, по които да се общува с потребителя. Подчертавам "общуване с потребителя", защото ключът в маркетинга е в ангажирането на всеки един от потребителската аудитория, в общуването "на един и същ език".

Има една емблематична мисъл на Клайв Стейпълс Луис "Не е ли интересно как ден след ден нищо не се променя, но когато погледнете назад, всичко е различно". В бизнеса всичко е променено през последните 20 години, затова и маркетингът непрестанно развива нови начини за комуникация. Честото залитане в различни посоки на много креативни идеи не винаги води до успех. По-важен е стратегическият подход, а най-важни са бизнес резултатите, които преследват компаниите, основани на дългослочна комуникация с потребителите. Затова и формулирането на ясна стратегия за устойчиво бизнес развитие е основният елемент, който може да доведе до успехи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ