Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кой си ти?
Като маркетолози, случвало ли ви се е да се замислите някога каква е идеалната за вас позиция, какво ви привлича най-много в изпълнението на кампании онлайн, докъде искате да стигнете? Ако да, то вероятно трябва да установите какъв е вашият вид архетип в дигиталния маркетинг.
Какво е архетип?
Вероятно най-класическата, влиятелна и популярна дефиниция идва от Карл Юнг, пионер в съвременната психология. Той смята, че човешките индивиди са групирани и представени от 12 типа въплъщения или характери, базирани на личността. Те ни помагат да разберем значението на нашия „вътрешен свят“, където мечтите и емоциите формират пътя на нашето личностно развитие.
[[{"fid":"356023","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":630,"width":723,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: Medium.com
Архетипите и маркетингът
Адаптация на работата на Юнг може да се забележи в много сфери на съвременното общество, включително и в маркетинга. Бранд архетипите са идеалният тип личност, който представлява корпоративни и продуктови брандове или техните таргет клиенти, или и двете. Това е много ефективен метод за по-добър анализ и подредба на индивидите, които купуват от вас.
Зад какво застава компанията, какви продукти символизира и т.н. са сред най-често задаваните въпроси, когато става дума за маркетинг архетипи. Това важи и за дигиталния свят, който вече не е нещо футуристично и далечно – той е нашето ежедневие.
12-те архетипа в дигиталния маркетинг
[[{"fid":"356024","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1210,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Източник: Medium.com
Заетите в дигиталния маркетинг могат да се класифицират според модела на Юнг в 12 групи. Вижте към коя приспадате вие.
Мастърът на данните
Всеки, който води и подкрепя екипа по отношение на всичко, свързано с данни, принадлежи към този архетип. То може да се разпознае по следните критерии:
- Характерни черти: любопитство и описателност
- Силни страни: аналитичност, педантичност
- Слаби страни: уязвими на „аналитична парализа“
Технологът
Той разглежда всички инструменти и автоматизирани решения, които ускоряват маркетинг операциите.
- Характерни черти: силни хардуер и софтуер познания
- Силни страни: систематичност, ефективност
- Слаби страни: невъзможност за мислене поради свръхзависимост от технологиите
Креативният гений
С него идеите и мисленето „извън кутията“ никога не свършват.
- Характерни черти: приключенство, емоционалност, непредвидимост
- Силни страни: гъвкавост и оригиналност
- Слаби страни: вероятност да се откаже прекалено бързо, щом му стане скучно
Експериментаторът
Той разглеждат практическия аспект и стойността на идеите.
- Характерни черти: логична мисъл и реализъм
- Силни страни: организираност
- Слаби страни: риск от тестване на интересни, но безполезни идеи
Копирайтърът
За него думите, фразите, изреченията са най-добрите оръжия.
- Характерни черти: словесност, самонадеяност
- Силни страни: убедителност, задълбоченост
- Слаби страни: склонност към многословничене
Визуалният артист
Това може да е графичният дизайнер или аниматорът. Тяхната крайна цел е да разкажат една история визуално.
- Характерни черти: въображение, стил
- Силни страни: естетика, проницателност, педантичност
- Слаби страни: чувствителност към безсмислена естетика без бизнес стойност
Иноваторът
Той е най-добрият приятел на промяната.
- Характерни черти: визионерство, неконвенционалност
- Силни страни: прогресивност, познание, многостранност
- Слаби страни: ориентация към скъпи или разрушителни иновации
Оптимизаторът
Има способността да вземе най-доброто от една ситуация.
- Характерни черти: педантичност, практичност, ориентация към процеса
- Силни страни: ефективност, пъргавина
- Слаби страни: уязвимост към свръхоптимизация
Мениджърът
Всеки екип има нужда от лидер. Той може да не е най-добрият експерт на техническо ниво, но да е знае най-добре как да координира усилията на екипа, за да приключи заданието.
- Характерни черти: ориентация към целта, безмилостност, асертивност
- Силни страни: проактивност, отговорност, устойчивост
- Слаби страни: вероятност от прекалено висока заетост със собствената си работа, за сметка на тази на другите
Консултантът
Той също ръководи екипа, но на мисловно равнище. Той дава съведи, препоръчва стратегии и разглежда аспектите на дигиталния маркетинг.
- Характерни черти: бъбривост, грижовност
- Силни страни: експертност, подпомагане
- Слаби страни: склонност към предаване на прекалено много информация, която не води до решение
Експертът на търсачките
Нито една маркетинг стратегия не може да бъде завършена без оптимизацията на ключовите думи.
- Характерни черти: аналитичност, любознателност
- Силни страни: добра организация, адаптация
- Слаби страни: склонност към неестествени маркетинг послания
Психологът
Той гарантира, че кампаниите не само имат смисъл, но и резонират на аудиторията.
- Характерни черти: емпатия, чувствителност, симпатия
- Силни страни: аналитичност, добра мисъл
- Слаби страни: склонност към интуитивно вземане на неаргументирани решения
По материал на Никлас Гоке в Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.