Маркетинг трендовете, определящи успеха през 2022-ра: Част 2

Маркетинг трендовете, определящи успеха през 2022-ра: Част 2

Маркетинг трендовете, определящи успеха през 2022-ра: Част 2

През 2022 г. в маркетинга ще става дума за създаване на ефективна марка, завладяващо разказване на истории (сторителинг) и измерване на успеха на това разказване на истории. Вече не е достатъчно да създадете марка и да очаквате тя да се продава, пише Дейвид Кълинан за изданието Entrepreneur.

Според него ефективните маркетинг тактики в миналото са гравитирали около използването на правилните платформи за промотиране, създаване на реклами, насочени към конкретна аудитория или демография чрез ключови думи, и хаштагове в социалните мрежи с кампании за ретаргетиране, където това е възможно.

Маркетингът през 2022 г. ще изисква собствениците на бизнес, които са готови да поемат рискове, да инвестират в марката си, да слушат по-внимателно от всякога, когато се ангажират с клиентите онлайн, или да се сблъскат с провал, тъй като конкуренцията продължава да расте с безпрецедентни темпове.

Ето какво още ще бъде определящо за успеха на маркетинга на компаниите през 2022 година според Кълинан. В първата част от материала стана дума за фокуса върху видео маркетинга, продължаващото значение на маркетинга на съдържанието, концентрирането на комуникационните екипи върху анализа на данни и показателите, както и за съдържанието в социалните мрежи.

По-малко за продукта и повече за потребителските нужди

Бъдещето на маркетинга е свързано с фокусиране върху потребителските нужди, а не върху самата продажба. Големите данни и интернет правят възможно създаването на хиперперсонализирано изживяване въз основа на това, което клиентите правят онлайн.

Тази способност на компаниите да разбират своите клиенти им позволява да изграждат по-добри дългосрочни отношения с тях. Това води до повече лоялност към марката и в крайна сметка по-големи възможности за приходи чрез разбиране какво прави всеки човек уникален, както и как най-добре можете да обслужвате хората.

За да започнат компаниите да виждат успех в маркетинг стратегиите си, трябва да спрат да се опитат да налагат продуктите си на хората и вместо това да се съсредоточат върху нуждите и желанията на целевата аудитория. Например, вместо да се фокусирате върху послание за покупка на продукта, насочете се повече върху функциите, които вашият идеален клиент търси.

Маркетинг екипите ще работят тясно с екипите за разработка на продукти

Сътрудничеството е екипа за разработка на продукти може да осигури множество предимства както за дизайна, така и за рекламата. Продуктовите екипи обикновено са ентусиазирани около проектирането на отличен потребителски интерфейс или вълнуващо ново уеб приложение, но твърде често се фокусират върху тези аспекти на работата си за сметка на разработването на добро рекламно послание.

Здравословното партньорство между маркетинг и продуктовия екип означава, че ще можете да маркетирате продукта си ефективно.

Потребителското изживяване сега е начело в списъка с приоритети на всяка компания, което означава, че всички отдели трябва да бъдат фокусирани върху това да го предоставят ефективно. Тази преориентация е предизвикателство, но след като са налични подходящи ресурси, може да създаде запомнящо се потребителско изживяване.

Ролите в маркетинга еволюират

Преди маркетологът беше просто някой, който продава продукти, но сега има различна роля. Той трябва да обучава и да работи с потребителите, вместо просто да се опитва да ги подтикне да купуват нещо. Това може да е труден преход за някои, но е необходимо.

С развитието на ролята на маркетолозите се развива и тяхната нужда да променят начина, по който гледат на нещата. Вече не става дума само за популяризиране на продукти; във времето стана много по-сложно.

Маркетолозите трябва да започнат да мислят като преподаватели. Вече не може винаги да се продават неща на хората. Трябва да се отделя време и за тяхното образоване защо им е да искат да купят един продукт. Това не е лесно, но става задължително, ако компаниите искат да останат актуални и конкурентоспособни срещу по-големите корпорации с по-дълбоки джобове.

По материал на Дейвид Кълинан за Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ