Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетингът на големите
За своето разрастване едни от най-големите брандове са разчитали на трикове, с които са успявали да отвоюват пазарен дял от конкурентите съвсем честно. Такъв е случаят на PayPal, Dropbox, Airbnb, Facebook и много други, които в началото е трябвало да търсят евтини или безплатни алтернативи, които не товарят и без това малкия им маркетинг бюджет, за да успеят. Вижте част от похватите, които използват компаниите.
Програма за препоръки
За да разрасне потребителската си база, PayPal въвежда програма за препоръки, която позволява на потребителите да канят приятелите си да се регистрират в платформата.
Когато приятел на съществуващ потребител си създаде акаунт, PayPal дава безплатни пари и на настоящите, и на новорегистрираните потребители. Тази стратегия е довела до 7-19% дневен растеж. Според предприемача Илон Мъск компанията е похарчила между 60 и 70 млн. долара за това.
В самото начало след създаването си брандът Dropbox използва AdWords за откриване на нови потребители. Този метод обаче бързо се оказва скъп и се налага да бъде заменен – за един нов потребител се харчат между 233 и 388 долара, за да купи продукт за 99 долара. Разбрала за трика на PayPal, компанията също го прилага – всеки нов потребител, поканен от вече съществуващ такъв, получава допълнително безплатно облачно пространство. Така регистрациите скачат с 60%.
Направете ги промоутъри
Всички сме запознати с подписа „Изпратено от моя iPhone“ – прост, но ефективен начин за Apple да рекламира най-продавания си продукт, предоставяйки социално доказателство. Това не е първата корпорация, заложила на тази стратегия.
Когато Hotmail лансира първата си безплатна имейл услуга, Тим Дрейпър, който инвестира в стартъпа, предлага в края на всяко изпратено електронно писмо да се добавя „Послепис: Обичам те. Грабни безплатен имейл в Hotmail“. Той, от своя страна, е вдъхновен от бизнес модела на Tupperware, който позволява на потребителите да продават продукти на бранда на свои приятели, колеги и близки. 6 месеца след имплементирането на трика Hotmail вече разполага с над 1 млн. потребители.
Направете хората посланици на бранда и им позволете да го разпространяват от ваше име.
Изумете ги
Когато на американската софтуерна компания RJMetrics ѝ се наложило да направи анкета, решава да използва нещо различно от мотивацията с томболата за печалба на iPhone, заменяйки го с мъфини. За изненада на бранда потребителите много харесват идеята и резултатите надминават очакванията. Това носи на RJMetrics и допълнителна популярност, след като много от респондентите в проучването споделят своята сладка награда.
На много места едновременно
В първите дни от съществуването си Airbnb вижда като свои потенциални потребители тези на сайта Craiglist – място, което хората често посещават, когато искат да потърсят алтернатива на хотел, в който да отседнат. Знаейки това, от Airbnb създават специален бот, който излъчва едновременно свободни места за настаняване и в техния собствен сайт, и в този на Craiglist.
Заради качеството на услугата Airbnb успява да добие слава сред потребителите на Craiglist и те постепенно напускат сайта, за да се прехвърлят в този на нововъзникналия стартъп. В допълнение основателите на Airbnb пишат на собствениците на най-популярните имоти за туристи в Craiglist с покана да се присъединят към техния уебсайт.
По материал на Никлас Гоке в Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Спад на годишната инфлация в еврозоната до 2,1 на сто през октомври
Икономика |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Netflix се обръща към банка, за да проучи възможността за оферта за Warner Bros. Discovery
Компании |Остават две седмици до Глобалния форум на жените лидери 2025
ПР и събития |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Енергетика |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                       
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.