Маркетингът на големите

Маркетингът на големите

Маркетингът на големите

За своето разрастване едни от най-големите брандове са разчитали на трикове, с които са успявали да отвоюват пазарен дял от конкурентите съвсем честно. Такъв е случаят на PayPal, Dropbox, Airbnb, Facebook и много други, които в началото е трябвало да търсят евтини или безплатни алтернативи, които не товарят и без това малкия им маркетинг бюджет, за да успеят. Вижте част от похватите, които използват компаниите.

Програма за препоръки

За да разрасне потребителската си база, PayPal въвежда програма за препоръки, която позволява на потребителите да канят приятелите си да се регистрират в платформата.

Когато приятел на съществуващ потребител си създаде акаунт, PayPal дава безплатни пари и на настоящите, и на новорегистрираните потребители. Тази стратегия е довела до 7-19% дневен растеж. Според предприемача Илон Мъск компанията е похарчила между 60 и 70 млн. долара за това.

В самото начало след създаването си брандът Dropbox използва AdWords за откриване на нови потребители. Този метод обаче бързо се оказва скъп и се налага да бъде заменен – за един нов потребител се харчат между 233 и 388 долара, за да купи продукт за 99 долара. Разбрала за трика на PayPal, компанията също го прилага – всеки нов потребител, поканен от вече съществуващ такъв, получава допълнително безплатно облачно пространство. Така регистрациите скачат с 60%.

Направете ги промоутъри

Всички сме запознати с подписа „Изпратено от моя iPhone“ – прост, но ефективен начин за Apple да рекламира най-продавания си продукт, предоставяйки социално доказателство. Това не е първата корпорация, заложила на тази стратегия.

Когато Hotmail лансира първата си безплатна имейл услуга, Тим Дрейпър, който инвестира в стартъпа, предлага в края на всяко изпратено електронно писмо да се добавя „Послепис: Обичам те. Грабни безплатен имейл в Hotmail“. Той, от своя страна, е вдъхновен от бизнес модела на Tupperware, който позволява на потребителите да продават продукти на бранда на свои приятели, колеги и близки. 6 месеца след имплементирането на трика Hotmail вече разполага с над 1 млн. потребители.

Направете хората посланици на бранда и им позволете да го разпространяват от ваше име.

Изумете ги

Когато на американската софтуерна компания RJMetrics ѝ се наложило да направи анкета, решава да използва нещо различно от мотивацията с томболата за печалба на iPhone, заменяйки го с мъфини. За изненада на бранда потребителите много харесват идеята и резултатите надминават очакванията. Това носи на RJMetrics и допълнителна популярност, след като много от респондентите в проучването споделят своята сладка награда.

На много места едновременно

В първите дни от съществуването си Airbnb вижда като свои потенциални потребители тези на сайта Craiglist – място, което хората често посещават, когато искат да потърсят алтернатива на хотел, в който да отседнат. Знаейки това, от Airbnb създават специален бот, който излъчва едновременно свободни места за настаняване и в техния собствен сайт, и в този на Craiglist.

Заради качеството на услугата Airbnb успява да добие слава сред потребителите на Craiglist и те постепенно напускат сайта, за да се прехвърлят в този на нововъзникналия стартъп. В допълнение основателите на Airbnb пишат на собствениците на най-популярните имоти за туристи в Craiglist с покана да се присъединят към техния уебсайт.

По материал на Никлас Гоке в Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ