На кого говорите?

На кого говорите?

Случвало ли ви се е да разкажете някоя шега на група приятели и да ги разсмеете, а след това да кажете същата шега на родителите си и да не се получи същия ефект, макар че не сте променили нищо нито в гласа си, нито в думите си. Така работи и маркетингът. Трябва да знаете към кой отправяте посланието си.

Ако дълго и усилено работите по едно копи, но след това не видите незабавни резултати, може да изглежда сякаш крещите за внимание, за да промотирате бранда си. истината е, че можете да имате най-добрите послания на света, но насочването им към грешната аудитория да е причината за неуспеха им.

Какви въпроси да си зададете, за да разберете кой е таргетът ви? Вижте няколко примера, сортирани според демографските характеристики и поведението на потребителите.

Демографията

Мъж или жена търсите за употребата на продуктите или услугите си?

Полът до голяма степен определя как ще говорите на аудиторията и как ще формирате кампаниите си. дори продуктите или услугите ви да са за всеки пол, вероятно ще искате да създавате специфични кампании, за да не бъдат посланията ви прекалено общи.

На каква възраст е идеалният ви потребител?

Милениалите използват парите и продуктите по много различен начин и имат много по-различни потребности от своите родители. Познанията каква е таргет възрастта ви ще помогнат да създавате забавни кампании, отговарящи на поколението, за което са подготвени.

Женен ли е? Има ли деца?

Свободните хора, които все още нямат семейство, имат много по-различни нужди от женените двойки.

Какво работи потребителят ви? Предприемач ли е? От 9:00 до 17:00 ли работи?

Да знаете как преминава работният ден на потребителите ви ще ви подскаже за това откъде могат да научат за бранда ви.

Поведението

Щом разберете какви са базовите демографски характеристики на целевите ви публики, можете да обърнете внимание на поведението им и да проучите кое ги вълнува.

Какво мотивира идеалния ви потребител?

Може би иска да повишение на работа, или пък одобрението на другите. Какво му трябва, за да живее балансирано? Този въпрос ще ви помогне да разберете по какъв начин да достигнете до потребителя.

Какви са болките му?

Работи ли прекалено много потребителят или прекарва повече време вкъщи? Затрупан ли е с работа, дори и през уикенда? Взема ли ключови решения там, където работи?

Какви ценности има?

Семейно ориентиран ли е, или все още е рано да предприеме тази стъпка? В кой етап от живота си е? Уважава ли пространството на другите? Държи ли се учтиво?

Как взема решението за покупка?

Потребителите са склонни да се доверяват на мнението на роднини и приятели, когато решават какво да купят. Откъде предпочитат да научават за актуални оферти потребителите ви – онлайн или на хартиен носител? Проучват ли или купуват импулсивно?

След като си отговорите на всички тези въпроси, със сигурност ще придобиете по-голяма представа за таргет аудиториите си. Следващата стъпка е действието – как ще промотирате факта, че вашият продукт или услуга може да удовлетвори потребителските потребности? Вие сте на ход!

По материал на UxDesign.cc

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ