Наградите на БАР: Истинските истории винаги ще бъдат на мода

Manager News

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Мартин Тонев, творчески директор в Publicis Dialog, е следващият гост в нашата рубрика. Той и неговият екип спечелиха златната награда при комуникационните агенции в категория „Бранд активационна кампания на продукт или услуга за постигане на конкретна бизнес цел“.

–Господин Тонев, разкажете повече за кампанията, която създадохте за Visa. Как я реализирахте? Какви подходи използвахте?

–Нашият пазар все още е силно доминиран от парите в брой и за Visa битката е буквално за всяко плащане. Общата ни основна цел е да убедим скептично настроения масов потребител колко е по-удобно и полезно да плаща с Visa.

Имахме възможността да разработим изцяло кампанията с локален криейтив и затова създадохме кратка, но вдъхновяваща емоционална история, която да звучи близко на всеки. И същевременно беше нужно да илюстрира употребата на Visa в ежедневието и как носи повече от удобство, наред с шанса за награда, и е обвързана с нещата, които ценим: любимите хора, занимания, това, което ни прави щастливи.

Трябваше да докоснем в съвсем личен план представителите на широката и пъстра целева група: хора със забързано ежедневие, за които времето е основна ценност. За да разполагат с повече от него за важните неща, Visa им помага в рутинни задачи като пазаруването, за да е по-бързо, сигурно и спокойно.

Слоганът на кампанията е „Ти искаш щастливи спомени. Ние ти осигуряваме време за тях“, с което в две изречения казваме всичко за това каква е мисията на бранда, колко познава своите потребители и как се опитва да се грижи за тях.

Основната визия вплита в себе си по-удачен начин наградите на промоцията (комплект фотоапарт и мини фотопринтер) с направена от тях снимка на героите от нашата история: как баща играе с дъщеричката си.

Телевизионният клип разгръща историята в цялост с щипка изненада. Най-общо показва как един мъж прави серия от странни покупки – челник, авиаторски очила, въже за катерене, жълт шал... Оставаш с впечатление, че се готви за екстремно пътешествие. Музиката, специално композирана за клипа в приключенска стилистика, градира напрежението какво ли следва и завършва с лиричен и тържествен финал в момента, в който мъжът слага авиаторските очила и общият план разкрива, че всъщност е сътворил приказен домашен театрален декор, на който представя пред малката си дъщеря историята на Малкия принц – виждат се планетите, той играе със самолетче в ръка, наметнал жълтия шал, като картинките в книжката, а детето се смее щастливо.

Ключова роля за успеха на промоцията има, разбира се, и механиката. Направихме така, че потребителите да са стимулирани всеки ден да плащат с Visa, защото всеки ден имат шанс за награди.

–Защо избрахте да направите кампания за пролетта? Има ли нещо общо между нагласите на потребителите и годишните сезони?

- Има общо с интензитета на пазаруване. Искахме да „хванем“ момента с великденските празници и така любимия за нас Гергьовден. По-топлото време, празничните дни създават настроение и като цяло хората тогава са по-възприемчиви към положителните истории, послания, покани да се включат в нещо.

– Кои тенденции от тази година ще продължат да дават добри резултати и през 2020-а? Доколко трябва да разчитаме на тях? На какво залагате в дългосрочната комуникация с потребителите?

–Залагаме на доверието и на истинските истории, които разказваме. На това, че заедно с  нашите клиенти познаваме хората, от какво се нуждаят, какво очакват и се опитваме да им го предоставим. Може да звучи клиширано, но е факт: ние имаме възможността да продължаваме да вършим работата, която обичаме, и да правим това, което ни вдъхновява, докато хората са доволни от продуктите и услугите на нашите клиенти.

Интервю: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул 
На днешната дата, 18 май. Международен ден на музеите