Най-добрите рекламни кампании на 2019-а – част 2

Най-добрите рекламни кампании на 2019-а – част 2

В шеги, много силни истории, очаквани дискусии и неочаквани обрати преминаха тази година рекламните кампании на едни от най-големите брандове в света. Ежегодната класация на AdWeek показва добрите и запомнящите се примери за това.

10. IKEA | „IKEA в реалния живот“

Агенция: Publicis Испания

Обикновено търговците като IKEA използват рекламите си, за да окуражат потребителите да направят едно пространство тяхно собствено, оставяйки своя собствен почерк. Но от Publicis Испания са се отправили в съвсем различна посока с кампанията, подготвена за техния клиент, пресъздавайки известни стаи от емблематични тв сериали. С помощта на 3D компютър оживява обстановката от „Семейство Симпсън“, „Приятели“ и Stranger Things.

[[{"fid":"346160","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":629,"width":890,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

9. Sandy Hook Promise | „Обратно на училище“

Агенция: BBDO Ню Йорк

Неправителствената организация Sandy Hook Promise даде една по-различна, разтърсваща представа за първия учебен ден. В нея деца показват какво са получили за училище от родителите си, а с всеки следващ разказ носи все повече...изстрели и летящи куршуми около тях. По този начин организацията се надява да сложи на дневен ред ужасяващите престрелки в училищата в САЩ.

 

 

8. Microsoft | „Промяна на играта“

Агенция: McCann Ню Йорк

Тази кампания подчерта приноса на специална част от геймърите си за новия адаптивен джойстик за конзолата Xbox One – хората с увреждания. Рекламата показва всички тях като съветници за създаването на нов продукт, отговарящ на техните потребности.

 

 

7. Halo Top | „Сладолед за възрастни“

Агенция: 72andSunny

С тази кампания с доста комичен копирайтинг брандът за сладолед Halo Top дебютира в националния ефир на САЩ. Замисълът зад нея е, че понякога възрастните, които се сблъскват с много повече проблеми от децата, имат по-голяма нужда от купичка сладолед. Рекламите са общо четири и носят имената на някои от областите, в които големите имат недоразумения – „Ипотека“, „Любов“, „Плъзгане“ (в платформи за запознанства) и „Работа“.

 

 

6. MedMen | „Новото нормално“

Агенция: Mekanism

Тази реклама преразглежда историята на марихуаната в Америка, наркотик, чиято прекомерна криминализация е имала пагубни последици върху безброй животи. Въпреки че има спорове, че спотът популяризира определени гледни точки сред потребителите, той е част от мисията на бранда MedMen да се позиционира като мегабранд в продажбата на канабис.

 

 

5. Argos | „Книгата на мечтите“

Агенция: The&Partnership Лондон

Това не е най-силната година на коледните реклами, както вероятно сте забелязали от брандове като John Lewis и Sainsbury и други от Великобритания, където се раждат най-добрите празнични видеа. Тази обаче засенчи всички. Компанията за търговия на дребно Argos превърна мечтата на един татко да свири заедно с дъщеря си в блестящо възраждане на класическата песен „Недей (да забравяш за мен)“ от 1980 г. на Simple Minds. Така бе представен коледният каталог за 2019-а.

 

 

4. Aviation Gin | „Отговорността за подаръците“

Агенция: Maximum Effort

Тази реклама ще има ли смисъл след пет години? Няма значение, защото просто работи. Собственикът на бранда, американският актьор Райън Рейнолдс и креативният му партньор, Джодрж Дюи, решават да пародират рекламата на Peloton. Ако случайно не сте чули за нея, вижте я тук.

3. Nike | „Мечтай по-далеч“

Агенция: Wieden + Kennedy Портланд

Докъде можеш да стигнеш? Какъв е лимитът на потенциала ти? С тази кампания, създадена за откриването на Световното първенство по футбол за жени Nike отговаря на тези въпроси, демонстрирайки техните отговори.

 

 

 „Мечтай по-лудо“ е другата кампания на бранда за спортни стоки, която се открои тази година, като продължение на скандалната колаборация с куотърбека Колин Каперник от 2018 година.

 

 

2. The New York Times | „Истината си струва“

Агенция: Droga5

Във време, в което журналистите по света се изправят пред редица опасности, включително и убийство, няма друга кампания, която да го казва по-добре от тази на американското издание „Ню Йорк Таймс“. Тя има трайно въздействие върху креативния свят, а това доказват и десетките награди, които спечели от началото на годината.

 

 

 

 

1. HBO и Bud Light | „Турнир“

Агенции: Droga5 и Wieden + Kennedy Ню Йорк

Челната позиция заема една от рекламите, излъчени в полувремето на известния американски спортен турнир „Супербоул“. Тя е едновременно колаборация между два бранда и между две от топ комуникационните агенции в света, както и страхотен пример за добри отношения между конкуренти.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
Спрете да правите тези три неща сами в бизнеса!
NBC: Белият дом обсъжда вариант за връщане на Закона за потушаване на въстания от XIX век
На днешната дата, 10 октомври. Рождениците днес
Китайски хирурзи извършиха първата трансплантация на черен дроб от прасе на човек
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци