Не става дума за вас!

Не става дума за вас!

Беше обикновен ден в офиса на издателство Penguin, когато в асансьора се засякох с президента на Paperback. „Трябва да призная, че наистина оценявам, че се появи на срещата вчера“, каза той, а аз му благодарих. „Харесва ми колко енергия вложи в презентацията си и как развълнува екипа по продажби, това е, което има значение“, сподели той.

Разговорът ни не продължи нататък, но получих похвала от директор-ветеран. Аз бях асистент редактор, който изкарваше по 32 хил. долара годишно. Тогава, преди около едно десетилетие, владеех присъствието си и говоренето ми имаше власт. И, честно казано, комплиментът му не беше изненада. Повечето редактори на книги са интроверти, така че не беше трудно да изпъкна в тази тълпа.

Но няколко години по-късно, се замислих повече над това, че съм „развълнувал екипа по продажби и това е наистина важното“. По време на подобни срещи редакторите обикновено изчитат дословно едно изявление, което предварително са подготвили.

Президентът на Paperback обаче разбра, че аз съм там, за да помогна за постигането на желан резултат.

Комуникацията трябва да осигурява яснота

Грешката, която повечето хора правят в комуникацията си, е, че се фокусират върху тях самите – не само редакторът, който чете няколко пасажа, но и ученият, който затрупва обикновения човек с терминология например.

Всеки човек комуникира решенията си от перспективата на собствените си потребности – експертизата си, липсата на интерес към установяване на контакт с аудиторията и т.н.

Вместо това, ефективният комуникатор елиминира техническия жаргон, за да отговаря на очакванията на аудиторията и да изглежда на място. Той споделя завладяващи истории и отлично разбира 9-те най-важни думи в комуникацията – ефективната комуникация оценява повече реципиента, отколкото подателя на информацията.

Не става дума за вас

Никога не бих получил похвалата на президент на едно от най-големите издателства в света, ако се бях фокусирал върху собствените си нужди – моите притеснения, моите желания да направя добро впечатление или факта, че няколко хиляди задачи ме чакат на бюрото след края на срещата.

Взех всяко решение на базата на един много прост въпрос: Как да изразя това, което може да помогне на другите?

Оценявайки получателите на посланието ни пред самите нас, ще ги накараме да се върнат за още.

Нийл Гордън за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ