Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Отлични примери за продуктов дизайн на българския пазар
За никого не е тайна, че опаковките на продуктите са нещо необходимо, за да се продават. Но другият важен аспект на опаковките е комуникационният. Те остават най-евтиният метод да предаваш съобщението си.
Това каза на форума за маркетинг "Българското е модерно", организиран днес от списание "Мениджър" във "Фабрика 126", Делчо Рашков, един от съоснователите на студио Frontroom Brand Design, с 20-годишен опит в разработването на графичния продуктов дизайн в България.
"В същото време опаковките живеят в хипернаситена от погледи среда. В нея се налага когато потребителите виждат продукт, продукт и продукт, да избират", продължи той. По думите му това, което е работило преди време при българските компании по отношение на нагласите към опаковането, бе "шареното е красиво, мокрото е чисто". Но има развитие в тази практика.
На продуктово ниво ретрото беше иновация. "Загорка ретро" е един от отличните примери за успех чрез продуктов дизайн на българския пазар. Бутилката любима бира загатва истории на потребителите, те си ги довършват.
Друго ново е 330 кен. "Загорка" и "Хайникен" имат такъв у нас, другите го нямат, отбеляза Делчо Рашков. "Тази опаковака (на бира) е много добър избор - функционален и имахме възможност да използваме доста по-голямо пространство за дизайн. За да можем да разказваме истории. Които са нови истории, но са в общи линии с леко ретро вид", допълни той. И разказа с примери в презентация за дългия път на развитие на опаковките в България, от преди десетилетия, досега.
Ребрандинг може да се получи и при по-трудни случаи, като "Бочко" - един бранд, който е на повече от 20 години. При него е странно, че неговата таргет група се променя всяка година. Тя попада в различни житейски етапи. "Съответно бе много по-взискателно, спрямо всичко което сме работили, да работим по ребрандинга на този продукт". Но се получава, "Бочко" козметичните продукти излизат на по-нов етап.
Остава валидно правилото, че опаковката е важно да бъде разработена така, че когато нямаш пряк достъп до нея, трябва да поискаш се обърнеш към нея.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.