Отлични примери за продуктов дизайн на българския пазар

Отлични примери за продуктов дизайн на българския пазар

За никого не е тайна, че опаковките на продуктите са нещо необходимо, за да се продават. Но другият важен аспект на опаковките е комуникационният. Те остават най-евтиният метод да предаваш съобщението си.

Това каза на форума за маркетинг "Българското е модерно", организиран днес от списание "Мениджър" във "Фабрика 126", Делчо Рашков, един от съоснователите на студио Frontroom Brand Design, с 20-годишен опит в разработването на графичния продуктов дизайн в България.

"В същото време опаковките живеят в хипернаситена от погледи среда. В нея се налага когато потребителите виждат продукт, продукт и продукт, да избират", продължи той. По думите му това, което е работило преди време при българските компании по отношение на нагласите към опаковането, бе "шареното е красиво, мокрото е чисто". Но има развитие в тази практика. 

На продуктово ниво ретрото беше иновация. "Загорка ретро" е един от отличните примери за успех чрез продуктов дизайн на българския пазар. Бутилката любима бира загатва истории на потребителите, те си ги довършват. 

Друго ново е 330 кен. "Загорка" и "Хайникен" имат такъв у нас, другите го нямат, отбеляза Делчо Рашков. "Тази опаковака (на бира) е много добър избор - функционален и имахме възможност да използваме доста по-голямо пространство за дизайн. За да можем да разказваме истории. Които са нови истории, но са в общи линии с леко ретро вид", допълни той. И разказа с примери в презентация за дългия път на развитие на опаковките в България, от преди десетилетия, досега. 

Ребрандинг може да се получи и при по-трудни случаи, като "Бочко" - един бранд, който е на повече от 20 години. При него е странно, че неговата таргет група се променя всяка година. Тя попада в различни житейски етапи. "Съответно бе много по-взискателно, спрямо всичко което сме работили, да работим по ребрандинга на този продукт". Но се получава, "Бочко" козметичните продукти излизат на по-нов етап. 

Остава валидно правилото, че опаковката е важно да бъде разработена така, че когато нямаш пряк достъп до нея, трябва да поискаш се обърнеш към нея. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Разкрития: Агенти на разузнаването Мосад са подготвяли сухопътна операция в в Катар
Вдовицата на застреляния Чарли Кърк: Ще продължа делото му!
Желязков: Този вот на недоверие е алманах на всички проблеми в съдебната система
Посланически скандал: Лейбъристки депутат обвини Киър Стармър, че не е годен за премиер
Fitch понижи кредитния рейтинг на Франция до A+
El Nacional: Зинедин Зидан ще води националния отбор по футбол на Франция след Световното през 2026 г.
Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Неизвестно за известните: Нацисти убиват фармацевта, който искаше да излекува всички