Под шапката на PR магьосника

Под шапката на PR магьосника

Под шапката на PR магьосника

Виждал съм някои маркетинг магии в работата си. Но когато видях как маркетинг екипът на Disney отиграва изтекъл евентуален трейлър за филм, който може да се случи, можех само да кажа „уау“. Тези хора наистина знаят как да създадат шум от най-малкия привкус на слух, пише Джонатон Нарви за изданието Entrepreneur.

Междувременно, далеч от мултимилиардната империя на Disney, изградена върху очарователните истории на герои от комиксите, ние, обикновените пиар специалисти, трябва да се справяме с това, което имаме. Винаги има време и бюджет за обмисляне, така че трябва да разчитаме на нашите собствени магически трикове.

Ето няколко „заклинания“, с които можете да постигнете бързи PR резултати.

Усмивката на PR магьосника

Усмивките карат хората да изглеждат приятни и достъпни. Знам, това може да не е новина за повечето хора, но е добре да го имате предвид, когато сте лице в лице с някой, когото се опитвате да остане на ваша страна. Това е особено вярно, ако става дума за някой репортер или клиент, който се опитвам да задържа на наша страна. Това е средство за повишаване на увереността.

Ако има някакъв недостатък при използването на това магическо заклинание, това е, че можете да разчитате на него твърде много. Веднъж по време на бизнес среща получих съобщение в Slack от колега, който ме помоли да се успокоя, защото ставах страховит. Погледнах се във видео прозореца в Zoom и осъзнах, че от приятелски вид съм придобил този на луд като Уилям Дефо като Зеления Гоблин от „Спайдърмен“.

В главата на репортера

„Помните ли ме?“ – мразя хората да ме питат това по време на парти, защото всъщност не съм толкова добър с имената и физиономиите. За това ми служи списъкът с контакти в телефона ми, повтарям си аз.

Няма да ви казвам как да подобрите собствената си памет. Наистина нямам представа как да го направя. Но имам трик за насаждане на спомен или поне на част от това, което може да бъде спомен, в мозъците на репортерите. За да създавам илюзия за познатост.

Въпреки че не разчитам на това да бъда най-добър приятел с всеки репортер, връзките могат да ви дадат предимство.

Трябва само да използвате две букви и препинателен знак в началото на темата на имейл: “Re:”.

Изглежда, че това е продължение на съществуващ разговор. И би било грубо да не отговоря, нали? Това не е „“магия“, която се използва всеки ден – но ако искате да увеличите процента на отворените си имейли с 5 до 12%, си струва да опитате.

Изкривяване на времето

През 2019 г. бях на събитие в Сиатъл и се натъкнах на репортер, който ме избягваше в продължение на месеци. Не можех да се върна във времето, за да възстановя тези загубени възможности. Но сега, когато беше пред мен, все още можех да използвам миналото, за подобря шансовете си за успех в бъдещето.

„Как изобщо се заехте с тази работа“, попитах го аз. И говорихме в един коридор в продължение на 15 минути преди следващата лекция. След това винаги получавах отговор от него. Защо? Защото сега той знаеше кой съм. Използвам някои вариации на това във всички видове разговори, за да изградя връзка. хората просто обичат да говорят за себе си, а аз обичам да ги слушам.

Поглеждайки назад към моите дни като репортер и редактор, преди да променя професията, осъзнах, че тези трикове са работили върху самия мен в продължение на години. Е, браво на тези магьосници, които ловко се ровиха в торбата с трикове. Днес тези „заклинания“ ми вършат работа. И сега с удоволствие ги предавам на моите колеги PR магьосници.

По материал на Джонатон Нарви за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ