Всичко опира до правилните въпроси

Всичко опира до правилните въпроси

Всичко опира до правилните въпроси

Да декларираш ясно мисията на бранда си е ценно умение. Това е една от основните задачи при изграждането на една компания от нулата, както и при ребрандинга.

Мисията на бранда, както Саймън Синек казва, е неговото „защо“ – защо правите това, което правите, защо точно вие, защо точно сега. Трябва да вдъхновите едновременно служителите и потребителите си и да ги накарате да повярват във вас.

Значението на мисията на бранда

Лидерите и брандовете, които познават собствената си мисия:

  • Се радват на по-добър дългосрочен успех;
  • Имат по-голямо доверие и лоялност;
  • Са по-перспективни и по-иновативни.

В книгата си „Започнете със защо“ Синек използва модела на Златния кръг, за да обясни как емблематични лидери като Стив Джобс и Илон Мъск вдъхновяват и изграждат иконичните брандове.

Всичко се крие в правилните въпроси:

  • Защо го правим?
  • Как го правим?
  • Какво правим?

Тези въпроси трябва да се задават в посочения по-горе ред. Когато срещнем новите ни потребители или клиенти, първо им казваме КАКВО правим. След това им обясняваме КАК го правим и с какво сме по-различни от конкуренцията. Малцина обаче ясно обясняват защо правят това, с което са се захванали, каква е целта на техния бранд. Брандовете са това, от което потребителите искат да бъдат част, защото им вярват.

Apple

За разлика от конкурентите си Apple се самоопределя с това защо прави определени неща, а не какво прави.

Да предизвикаш статуквото. Да мислиш различно.

Стив Возниак и Стив Джобс са видели в персоналния компютър начин един малък човек да поеме една корпорация.

Apple може да не продава най-добрите продукти, но ако един човек се възприема като желаещ да „мислиш различно“, вероятно ще е уверен и в това, че именно Apple има най-добрите продукти.

Ако хората вземаха рационални решения, никой нямаше да си купи Mac. Хората не купуват КАКВО правите, а ЗАЩО го правите.

Harley-Davidson

Да сбъднеш мечтите за лична, изцяло американска свобода.

Хората, въвлечени в идеята за Harley, се чувстват уверени и не се чудят кой бранд да изберат, а кой модел Harley.

Освен това през годините, разпространявайки ясно мисията си и бидейки постоянни в това, което казват и правят, от Harley превърнаха логото си в символ. Така то не просто идентифицира определена компания, а определена вяра в нещо.

Disney

Качествени филми, качествена музика и качествени постановки – това дава Disney на света. Мисията на Disney е:

Да създаваш щастие за всички хора на всички възрасти, навсякъде.

Причината да им се доверим? Знаят в какво вярват. Представете си следната ситуация – трябва да наглеждате дете и търсите анимации. Ако има два нови детски филма, кой ще изберете? По-скоро този на Disney.

Причината е, че брандът дава ясна заявка за своето ЗАЩО. Освен това от Disney са толкова постоянни във времето, че родителите несъмнено им имат доверие и са готови децата да потребяват създаденото от тях съдържание.

***

Вярваме на онези, с които имаме общи ценности.

Искаме да сме около брандове които са като нас и споделят нашите вярвания.

По материал на Аерк Дворнечук, брандинг експерт в Ebaqdesign, за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ