SEO в три измерения

SEO в три измерения

Когато започнах работата си със SEO или оптимизацията на търсещите машини, се фокусирах основно върху ключовите думи, а много често клиентите ми изискваха да използвам специфични такива, и то толкова пъти, колкото е възможно. Поглеждайки назад във времето, това ми се струва просто безумно.

Как работеше SEO преди?

В миналото алгоритъмът бе силно базиран на ключовите думи, а не на стойността на съдържанието в действителност. Много маркетолози се опитваха да измамят алгоритъма, за да се покажат в Google. Същевременно обаче има над 200 фактора, които търсачката използва при ранкирането на уебстраници. В резултат на това се случваше съдържанието на една страница да не е достатъчно релевантно или информативно. Моят собствен етичен код работеше срещу мен в онези дни, за няколко години даже спрях да се занимавам със SEO. Просто не можех да разбера какъв е смисълът да позиционираме нещо сред хората, след като не е подходящо за тях или няма никакъв смисъл.

Как работи SEO сега?

За щастие, научих се да подбирам клиентите си. С промените в алгоритъма, които Google предприе през последното десетилетие, сега търсачката има по-голяма способност да се фокусира над качеството на съдържанието, отколкото на плътността на ключовите думи. Затова и много техники, използвани преди, вече не са приложими.

Днес SEO-то е концентрирано върху потребителското изживяване, което означава, че вие, като създатели на съдържание, трябва да обърнете внимание на качеството и на предпочитанията на аудиторията си. Визията също е важна – когато е възможно, добавяйте снимки, инфографики, видеа.

Как ще се промени SEO?

Както знаете, алгоритъмът постоянно се променя, за добро или лошо. В бъдеще все повече ще се набляга на видео и аудио съдържанието. Очаква се до края на 2020 година гласовото търсене да се увеличи с повече от 50%. Това означава, че трябва да залагате на по-разговорни ключови думи и фрази, ако искате потребителите да попадат на вас.

Друг важен тренд е навлизането на изкуствения интелект. Редица компании вече го имплементират като маркетинг техника под формата на чат ботове. В SEO най-голямо влияние изкуственият интелект ще има при резултатите от търсенето – благодарение на него потребителите ще получават по-прецизни резултати.

Мег Стюърт за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ